fbpx
More

    Produk Xiaomi AIoT dilancar di Malaysia: Pembersih udara, loceng pintu dan bekas makanan haiwan pintar bermula RM279

    Selain Xiaomi 12 Lite 5G, Xiaomi Malaysia turut membawakan pelbagai produk AIoT baharu antaranya Mi Smart Air Fryer 3.5L, Xiaomi Smart Doorbell 3, Xiaomi Smart Pet Feeder, Xiaomi Smart Pet Foutain dan Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact bermula daripada RM279.

    Mi Smart Air Fryer 3.5L boleh dilaraskan dalam julat suhu yang 40-200°C dengan konfigurasi dua kelajuan angin untuk pengaliran udara suhu tinggi. Ia juga hadir dengan haba dalaman yang kuat sehingga 1500W, peredaran udara panas 360° dan menyokong masa memasak 24 jam.

    Skrin OLED pada Mi Smart Air Fryer 3.5L boleh melaraskan suhu dan masa memasak dengan mudah dengan satu pusingan atau satu sentuhan. Pada masa yang sama, ia juga menyokong maklumat skrin untuk aplikasi tersuai. Mi Smart Air Fryer 3.5L berharga RM299 untuk pembeli terawal di mana harga ialah RM359.

    Xiaomi Smart Doorbell 3 mempunyai medan pandangan 180 darjah yang besar, resolusi 2K, menyokong pemberitahuan perubahan pintu, bateri 5,200mAh terbina dalam dan mempunyai hayat bateri selama 4.8 bulan. Xiaomi Smart Doorbell 3 mempunyai resolusi kamera 3MP, ultra-lebar 180 darjah dan apertur F/2.0.

    Selain itu, baterinya boleh dicas melalui port USB-C. Peranti ini turut dilengkapi dengan sensor badan manusia dan teknologi pengecaman Al humanoid untuk memantau perubahan sepanjang masa. Apabila pintu berubah, video itu segera dirakam dan dihantar ke telefon. Dari 1-4 September ini, jika anda membeli Xiaomi Smart Doorbell 3 yang berharga RM359, anda boleh mendapatkan Mi Motion-Activated Night Light secara percuma)

    Xiaomi Smart Pet Feeder direka khas untuk kucing dan anjing kecil atau haiwan yang bersaiz sederhana. Ia boleh menyimpan kira-kira 1.8kg makanan kering, reka bentuk kalis lembapan tiga kali ganda memastikan makanan segar dan lazat. Ia menyokong pemakanan kuantitatif untuk setiap cuaca dan akan mengingatkan anda jika kehabisan makanan.

    Selepas Xiaomi Smart Pet Feeder disambungkan ke APP Mijia, pengguna boleh mengawal masa dan kuantiti makanan serta menyediakan pelan pemakanan automatik kuantitatif bermasa 24/7. Selain itu, Xiaomi Smart Pet Feeder dilengkapi dengan dua set sensor yang boleh memantau status lebihan bijirin dan keluaran bijirin pada setiap masa.

    Ia mempunyai sistem bekalan kuasa kecemasan terbina dalam yang boleh menggunakan empat bateri AA. Walaupun rangkaian terputus atau dimatikan secara tidak dijangka, makanan masih boleh disediakan mengikut jadual. Xiaomi Smart Pet Feeder berharga RM459 dan terdapat promosi dari 1-4 September dengan hadiah percuma Mi 360° Camera yang berharga RM149)

    Xiaomi Smart Pet Fountain dilengkapi penapis kecekapan tinggi empat lapisan dengan menyingkirkan kotoran seperti zarah halus, rambut, sisa klorin, kalsium dan ion magnesium serta meningkatkan kualiti air.

    Xiaomi Smart Pet Fountain boleh disambungkan ke APP Mijia untuk menerima pemberitahuan, peringatan untuk menambah air, membersihkan dan menggantikan elemen penapis. Ia menyokong kawalan suara Xiaomi Ai, tukar mod kerja dispenser air pada bila-bila masa dan semak status. Xiaomi Smart Pet Fountain berharga RM279 dan tersedia dari 1-4 September.

    Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact adalah kecil tetapi cukup berkuasa untuk kegunaan rumah atau pejabat. Ia menangkap 99.97% zarah sekecil 0.3 mikron dengan penapis 3-dalam-1, memberikan penulenan menyeluruh dan penghapusan berkesan pencemar udara dalaman.

    Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact diperakui oleh TÜV Rheinland untuk menghapuskan alahan dengan berkesan. Selain itu, ia menyediakan pemantauan kualiti udara masa nyata, memaparkan data kualiti udara dalaman yang intuitif dengan lampu penunjuk empat warna untuk penulenan yang dipertingkatkan.

    Akhir sekali, tetapan penulenan anda boleh dilaraskan untuk kemudahan penggunaan melalui butang kawalan mudah atau menggunakan aplikasi Mijia. Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact berharga RM389 (Harga asal RM459) untuk pembeli terawal dari 1-4 September.

    Adakah anda berrminat dengan salah satu produk AIoT? Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan telefon ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    iQOO 13 dijangka dilancar November ini dengan dwi-cipset dan peningkatan sistem kamera

    iQOO memperkenalkan iQOO 12 dan 12 Pro di China pada bulan November lalu dengan model standard dilancarkan ke pasaran global pada bulan...

    MCMC mohon TikTok dan Telegram turunkan kandungan yang tidak sahih mengenai kes Zayn Rayyan

    Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah mengenal pasti beberapa laman media sosial yang memaparkan dakwaan maklumat siasatan yang dibocorkan berkaitan kes...

    vivo V40 5G dilancar: SD 7 Gen 3, kamera 50MP dan pengecasan 80W bermula...

    Telefon terbaru vivo V40 5G dilancar, menyokong kelajuan pengecasan 80W tetapi pengecas tidak disertakan dalam kotak dan perlu dibeli secara berasingan. Pada...

    Whatsapp sedang bangunkan ciri pindahkan sejarah sembang melalui Kod QR

    Kemas kini beta WhatsApp terbaru untuk Android 2.23.9.19 memperkenalkan ciri pemindahan sembang baharu yang membolehkan pengguna memindahkan sejarah sembang mereka daripada peranti...

    Carl Pei dedahkan Nothing OS 3.0: Penyesuaian skrin kunci dan animasi interaktif

    Nothing OS 3.0, kemas kini UI utama Nothing yang seterusnya akan dilancarkan bersama dengan Nothing Phone 2a Community Edition. Carl Pei telah...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    Segalanya yang anda perlu tahu tentang bank digital di Malaysia!

    Konsep "bank digital" kini merupakan sesuatu yang semakin mendapat tempat dalam kesedaran rakyat Malaysia, terutamanya dengan pengenalan dua operator bank dgital yang...
    X