fbpx
More

    PS5 bawa storan 1TB dengan reka bentuk baharu pada harga bermula ~RM2,122

    Sejak November 2020, Sony memperkenalkan konsol PlayStation 5 (PS5) dengan pelbagai variasi warna. Kini, Sony memberikan penyegaran pada PS5 sambil membuat beberapa perubahan ketara.

    Namun begitu, walaupun tanpa label “Slim”, terbukti bahawa model ini bertujuan untuk meniru reka bentuk yang lebih diperkemas. Terutamanya, konsol itu kini lebih langsing di mana Sony mendakwa ia telah mengurangkan isipadunya sebanyak lebih 30%.

    PS5 masih menawarkan dua varian iaitu edisi standard dengan pemacu cakera dan Edisi Digital tanpa pemacu cakera. Anda boleh membeli Edisi Digital dan kemudian menambah pemacu cakera atau memilih edisi standard dan mengalih keluar pemacu cakera jika anda memutuskan untuk beralih kepada pustaka permainan yang digital sepenuhnya.

    Salah satu kritikan utama pemain dengan konsol PlayStation 5 asal adalah storannya yang terhad. SSD dalaman 825GB dianggap tidak mencukupi, terutamanya apabila sebahagian besar daripadanya telah diambil oleh perisian dalam konsol (sekitar 158GB). Sony menangani isu ini dengan penyegaran PlayStation 5 yang menawarkan storan dalaman 1TB.

    Dengan penyegaran PlayStation 5 ini, Sony turut menetapkan semula harga. Terutamanya, kedua-dua konsol tidak dilengkapi dengan pendiri menegak,yang kini merupakan sebuah aksesori premium yang dibuat daripada besi dan perlu dibeli secara berasingan dengan harga $29.99 (~RM141). Ini mungkin mengecewakan sesetengah pengguna, tetapi perlu dinyatakan bahawa pendiri ini serasi dengan semua konsol PlayStation 5 termasuk model asal.

    Tambahan pula, Edisi Digital kini hadir pada harga yang lebih tinggi bermula pada $449 (~RM2,122) manakala Edisi Digital termasuk pemacu cakera kekal pada harga $499 (~RM2,359).

    Mengenai pemacu cakera, jika anda memutuskan untuk menambahnya kemudian, ia akan dikenakan bayaran $79.99 (~RM378). Malangnya, pemacu cakera ini tidak serasi dengan model Edisi Digital asal yang telah tersedia sejak 2020.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    Sumber: blog playstation

     

    Artikel Terkini

    Astro bakal tayangkan semua perlawanan Liga Malaysia dalam HD, UHD secara percuma!

    Liga Malaysia musim baharu 2024/25 yang membawakan sebanyak 219 perlawanan bakal ditayangkan secara Definisi Tinggi (HD) di Astro bermula 10 Mei ini....

    Google membayar Apple ~RM95 bilion pada 2022 kerana jadi enjin carian utama peranti

    Google membayar Apple $20 bilion (~RM95 bilion) pada 2022 untuk menjadi enjin carian utama bagi Safari pada iPhone, iPad dan Mac, lapor...

    Acer Nitro V 16 dilancar di Malaysia: Komputer riba “gaming” mampu milik bermula RM4,899

    Pada hari ini, Acer Malaysia memperkenalkan komputer riba gaming mampu milik Acer Nitro V 16 iaitu komputer Nitro pertama yang dilengkapi pemproses...

    realme 12x 5G dilancar di Malaysia: Skrin 6.67″ 120Hz, Dimensity 6100+, kamera utama 50MP...

    Pada hari ini, realme Malaysia melancarkan satu lagi telefon dalam siri realme 12 iaitu realme 12x 5G. Ia merupakan varian yang paling...

    vivo V30e dilancar di Malaysia: Kamera Sony IMX882 50MP dan Aura Light 3.0 berharga...

    vivo memperkenalkan inovasi terbarunya, vivo V30e di Malaysia hari ini, menjanjikan gabungan reka bentuk berteknologi tinggi dan prestasi terunggul. Reka bentuknya menampilkan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X