fbpx
More

    Purata pendapatan tahunan pemain e-sukan Malaysia mencecah RM2.54 juta

    Kita percaya bahawa ramai orang sering dimarahi oleh ibu bapa dan orang tua kerana bermain game untuk suatu jangka yang lama. Namun, zaman telah berubah sekarang dan bukan cerita dongeng bahawa hanya dengan bermain game anda mampu menjana wang.

    Menurut laporan penyelidikan oleh BestCasinoSites.net, jika dibandingkan pemain e-sukan di Malaysia dan di Jordan, mereka memperoleh pendapatan 24 kali ganda lebih daripada purata pendapatan tahunan dalam negara masing-masing yang merupakan hasil pendapatan tertinggi di dunia.

    Dilaporkan bahawa purata pendapatan tahunan pemain e-sukan di Jordan ialah 31,278 dolar AS (~RM13,9860) dan pendapatan tahunan ialah 737,125 dolar AS (~RM3,296,000). Purata pendapatan tahunan pemain e-sukan Malaysia ialah AS$23,870 (~RM106,730) dan purata pendapatan tahunan ialah AS$568,141 (~RM2,540,430).

    Di tempat ketiga ialah Moldova, di mana purata pendapatan tahunan pemain e-sukan ialah 19 kali ganda purata gaji tahunan negara. Pemain e-sukan Jordan, Malaysia dan Moldova memperoleh pendapatan tertinggi melalui permainan arena pertempuran dalam talian iaitu Dota2.

    Sudah tentu, bukan mudah untuk menjadi pemain profesional e-sukan. Ia memerlukan banyak latihan dan pembelajaran untuk mempunyai peluang untuk menonjol. Jika anda benar-benar mempunyai bakat dalam bidang ini, anda perlu bersedia daripada segi mental untuk menghadapi cabaran ini.

    Beritahu kami di Facebook pendapat anda dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Sin Chew

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X