fbpx
More

    Qualcomm Snapdragon 778G 5G dilancar : Saiz 6nm, modem 5G SD X53, Quick Charge 5

    Terbaru, Qualcomm telah melancarkan satu lagi cipset kelas pertengahan yang diberi nama Snapdragon 778G. Cipset baru ini bersaiz 6nm dan ianya dilihat mempunyai spesifikasi yang hampir sama dengan cipset Snapdragon 780G.

    Cipset Snapdragon 778G hadir dengan teras CPU Cortex-A78 khas setinggi 2.4Ghz dan GPU Adreno 642L yang menyokong Vulkan 1.1, OpenGL 3S 3.1, OpenCL 2.0 FP, HDR10+ dan HDR. Ia juga menyokong skrin beresolusi FullHD+ dengan kadar segar semula setinggi 144Hz.

    Cipset ini juga menggunakan tiga ISP Qualcomm Spectra 570 dan 6th-Gen AI Engine untuk pengoptimuman AI dan pemprosesan imej. Ia turut menawarkan ciri Snapdragon Elite Gaming untuk pengalaman gaming yang lebih baik.

    Untuk sokongan 5G, cipset ini menggunakan modem Snapdragon X63 5G yang memberikan prestasi muat turun sepantas 3.3Gbps. Ia juga menyokong kedua-dua jaringan 5G jenis mmWave dan sub-6 Ghz. Akhir sekali, ia menyokong Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2, NFC, Qualcomm 3D Sonic Max dan Quick Charge 5.

    Berdasarkan sumber dalam talian, cipset ini mungkin akan pertama kali digunakan oleh telefon pintar HONOR 50.

    Adakah anda berminat dengan cipset ini? Berikan komen anda di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X