fbpx
More

    realme 10 Pro Coca-Cola Edition dilancar di Malaysia: Telefon dengan hiasan Coca-Cola berharga RM1,399

    Pada hari ini, realme Malaysia melancarkan varian khas untuk telefon pintar kelas pertengahan realme 10 Pro iaitu realme 10 Pro Coca-Cola Edition. Peranti ini mempunyai segala fungsi yang terdapat pada realme 10 Pro yang dilancar pada akhir tahun lalu, namun rekaan dan antara mukanya (UI) telah dihiaskan dengan jenama minuman ringan popular Coca-Cola.

    Permukaan belakang telefon ini mempunyai sudahan besi aluminium yang membuatkan tangan rasa seperti memegang sebuah tin Coca-Cola. Selain itu, ia turut mempunyai warna merah yang sinonim dengan jenama minuman ringan ini, serta logo Coca-Cola yang dipotong sedikit.

    Sementara itu, UI dalam telefon ini menawarkan animasi dan tema yang melambangkan buih daripada minuman Coca-Cola. Segala aspek UI daripada skrin kunci hinggalah efek pengecasan, telah diubahsuai untuk menepati penjenamaan minuman ringan ini.

    Apabila anda mengambil gambar, bunyi shutter digantikan dengan bunyi “pop” yang terhasil apabila anda membuka botol kaca Coca-Cola. Bunyi notifikasi pula digantikan dengan bunyi hirisan buih apabila anda membuka tin minuman, manakala nada dering juga telah ditukar.

    Warna ikon dalma UI telefon ini juga mempunyai warna merah, manakala bentuknya pula diubahsuai bagi menyerupai produk Coca-Cola. Sewaktu menggunakan kamera pula, telefon ini menawarkan penapis (filter) 80S Cola Filter khas untuk efek yang menarik.

    Pembungkusan telefon ini pula mempunyai hiasan unik, dengan kotak Coca-Cola, jarum SIM khas, pelekat DIY dan kad nombor terhad.

    Spesifikasinya masih sama seperti realme 10 Pro asal, iaitu skrin 120Hz, cipset Snapdragon 695 5G, kamera 108MP, bateri 5,000mAh, pengecasan pantas SUPERVOOC 33W dan perisian realme UI 4.0.

    realme 10 Pro Coca-Cola Edition akan dijual di Malaysia pada harga RM1,399. Malaysia adalah salah satu daripada lima negara yang menerima telefon edisi khas ini dalam pasarannya, selain Thailand, Indonesia, Filipina dan India.

    Layari laman Facebook realme Malaysia untuk maklumat lanjut. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan peranti unik ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    WhatsApp lancarkan ciri cegah tangkapan skrin gambar profil

    WhatsApp lancarkan ciri baru untuk iOS yang akan mencegah pengguna daripada mengambil tangkapan skrin gambar profil. WABetaInfo berkongsi imej yang mendedahkan bahawa...

    Xiaomi Pad 6S Pro mungkin akan dilancar di Malaysia dalam masa terdekat

    Dengan pelancaran siri iPad Air dan iPad Pro pada minggu lepas, kini Xiaomi Malaysia pula mungkin akan melancarkan sebuah tablet baharu yang...

    Anda boleh keluarkan maksimum RM250 sahaja dari KWSP Akaun 3 jika anda tidak laksanakan...

    Bermula 11 Mei sehingga 31 Ogos 2024, pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh menetapkan jumlah wang yang ingin dipindahkan kepada Akaun...

    AEON Bank akan dilancar pada 26 Mei 2024 sebagai bank digital Islamik pertama di...

    Sejak 2022, Bank Negara Malaysia (BNM) telah memberikan lesen perbankan digital kepada lima bank digital yang beroperasi dalam negara dan salah satu...

    Sony Xperia 1 VI akan utamakan prestasi zum, mungkin sehingga 7x

    Sony bakal melancarkan siri telefon pintar Sony Xperia 1 VI di Jepun pada hari Rabu, 15 Mei 2024 jam 5:00 petang waktu...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X