fbpx
More

    REDMAGIC Malaysia lancarkan monitor “gaming” 4K Mini-LED 27 inci, bermula RM3,999

    REDMAGIC telah melancarkan sebuah monitor gaming terbaru untuk pasaran Malaysia yang menawarkan resolusi 4K, berukuran 27 inci dan dilengkapi teknologi Mini-LED.

    Monitor ini dilengkapi lebih 2,000 Mini-LED untuk menawarkan warna yang terang dan pekat dengan nisbah kontras mencapai 1,000,000:1. Resolusinya ialah 3840×2160 (4K) dan menawarkan kadar segar semula sehingga 160Hz untuk penggunaan yang lancar.

    Skrinnya boleh diputar sebanyak 90° dalam arah jam atau lawan jam, dan ketinggiannya boleh dilaraskan. REDMAGIC mengatakan sudut penglihatan skrin ini agak luas iaitu sehingga 178°.

    Ia mempunyai kecerahan sehingga 1,000 nits, pemalapan (dimming) frekuensi ultra-tinggi serta pengiktirafan pancaran cahaya biru yang rendah untuk penggunaan yang lebih selesa pada mata. Gamut warnanya ialah 99% Adobe RGB, 99% sRGB dan 99% DCI-P3.

    Monitor ini menawarkan fungsi Moving Picture Response Time (MPRT) yang mengurangkan kabur gerakan (motion blur) dan meningkatkan kejelasan imej bagi membantu pemain yang utamakan gameplay pantas, terutamanya dalam situasi e-sukan.

    Monitor ini menyediakan enam port, termasuk HDMI 2.1 yang menyokong FreeSync dan G-Sync, dua DisplayPort 1.4, dua USB-C, tiga USB-A serta bicu audio 3.5mm. Belakang monitor ini turut menempatkan efek pencahayaan RGB berbentuk tiga segi.

    Ia juga menawarkan beberapa mod khas seperti Movie Mode, FPS Mode dan MOBA Mode, di mana ia akan melaraskan skrin untuk memberi kelebihan terbaik dalam situasi masing-masing. Ia juga boleh digabungkan dengan konsol PlayStation 5 dan Xbox.

    Monitor ini akan dijual pada harga RM3,999 di laman web Shopee REDMAGIC. Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Harga vivo V30 5G turun secara tetap, kini bermula RM1,899

    vivo Malaysia telah mengumumkan penurunan harga pasaran untuk telefon pintar kelas pertengahan vivo V30 5G yang asalnya dilancar pada bulan Mac lalu.

    Pengguna Android dan iOS boleh akses ChatGPT tanpa akaun selepas muat turun

    ChatGPT, bot sembang daripada OpenAI telah mengubah dengan ketara cara orang mencari dan melihat enjin carian dengan menyediakan pembantu digital di hujung...

    JPJ beri amaran sewa kenderaan kepada warga asing tanpa lesen

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan operasi untuk mengenal pasti syarikat dan individu yang menyewakan kenderaan kepada warga asing tanpa lesen memandu...

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X