fbpx
More

    Reka bentuk, spesifikasi Xiaomi Mi Pad 5 tertiris dalam talian, mungkin dijual bermula ~RM2499

    Kali terakhir Xiaomi melancarkan tablet mereka, Mi Pad 4 adalah pada tahun 2018 yang lalu. Kini, hampir tiga tahun kemudian, Xiaomi dikhabarkan akan melancarkan generasi baru tablet mereka, Mi Pad 5 tidak lama lagi.

    Terbaru, reka bentuk dan spesifikasi Xiaomi Mi Pad 5 ini telah muncul di dalam talian. Berdasarkan gambar yang ditunjukkan, Mi Pad 5 ini hadir dengan reka bentuk kamera yang hampir sama seperti telefon Mi 11. Pada bahagian depan pula, ia dilihat masih lagi mengekalkan bezel yang sedikit tebal.

    Dari segi spesifikasi, Mi Pad 5 ini dikatakan akan hadir dengan skrin 2K yang menyokong kadar segar semula 120Hz serta kadar bacaan sentuhan 480Hz. Skrinnya juga akan menggunakan skrin jenis LCD dengan perlindungan kaca Corning Gorilla Glass 5.

    Untuk kamera, ia dijangka menggunakan kamera utama 20MP dengan kamera ultra lebar 13MP. Sensor kamera utamanya dikatakan menggunakan sensor Sony IMX586.

    Rangka dan panel belakang Mi Pad 5 ini diperbuat oleh aluminium, sama seperti yang digunakan oleh tablet iPad. Mi Pad 5 juga mungkin akan hadir dengan sensor cap jari di sisi dan menyokong stilus.

    Tambahan lagi, Mi Pad 5 dikhabarkan akan dilengkapi cipset Qualcomm Snapdragon 870 dan hadir dengan beberapa varian RAM dan storan yang berbeza.

    Berikut adalah jangkaan harga Xiaomi Mi Pad 5:

    • RAM 8GB + storan 128GB – 3999 Yuan (~RM2,499)
    • RAM 8GB + storan 256GB – 4299 Yuan (~RM2,691)
    • RAM 12GB + storan 512GB – 4999 Yuan (~RM3,130)
    • RAM 16GB + storan 1TB – 5499 Yuan (~RM3,443)

    Jika spesifikasi Mi Pad 5 ini benar, ia akan menjadi sebuah tablet premium yang pertama dari Xiaomi dan ia mungkin dapat bersaing dengan tablet jenama lain.

    Adakah anda berminat dengan Mi Pad 5? Berikan komen di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    Nokia 3210 rasmi di Malaysia dengan sambungan 4G, port USB-C berharga RM339

    Minggu lepas, HMD melancarkan Nokia 3210 klasik yang diberi nafas baharu dengan sambungan 4G dan port pengecasan USB-C untuk meraikan ulang tahun...

    Apple perkenalkan kawalan peranti dengan mata dan ‘Music Haptics’

    Ketika Google I/O sedang berlangsung, Apple berjaya mencuri perhatian dengan mengumumkan beberapa ciri keupayaan akses yang akan membolehkan orang kurang upaya menggunakan...

    Infinix GT 20 Pro antara telefon terawal sokong MLBB dan PUBG dalam 120 fps

    Infinix yang merupakan penaja telefon gaming rasmi untuk tahun kedua berturut-turut di PUBG MOBILE Super League (PMSL) di Eropah, Rantau Timur Tengah...

    Astro bakal siar semua perlawanan siaran langsung UEFA EURO 2024 di SPOTV

    Astro Malaysia mengumumkan bahawa kesemua 51 siaran langsung perlawanan UEFA EURO 2024 akan disiarkan dalam kualiti Definisi Tinggi (HD) melalui dua saluran...

    HONOR tawarkan Beta Android 15 untuk pembangun pada Magic6 Pro dan Magic V2

    Jenama teknologi global HONOR hari ini mengumumkan bahawa Beta 1 Android 15 kini tersedia untuk pembangun HONOR sejak 10 Mei 2024. HONOR...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X