fbpx
More

    Reka bentuk Xiaomi 12 Ultra didedah, tampilkan kamera berjenama Leica

    Terdapat banyak khabar angin mengenai panel belakang Xiaomi 12 Ultra sejak akhir-akhir ini. Kini, ia dikatakan akan hadir dengan modul kamera bulat besar membawa potongan kamera dan sensor. Pemberi maklumat terkenal iaitu Steve Hemmerstoffer telah bekerjasama dengan penerbitan Zouton untuk mendedahkan reka bentuk CAD Xiaomi 12 Ultra. 

    Di bahagian hadapan, Xiaomi 12 Ultra mungkin membawa paparan lubang tebuk (punch-hole) dengan tepi melengkung. Peranti ini berukuran 161.9 x 74.3 x 9.5mm iaitu sedikit tebal dan kecil daripada Xiaomi Mi 11 Ultra yang berukuran 164.3 x 74.6 x 8.4mm. Ia mungkin tidak menampilkan skrin 6.81 inci seperti model sebelum ini tetapi menempatkan panel AMOLED 6.6 inci.

    Di bahagian belakang, Xiaomi 12 Ultra menggunakan jenama kamera Leica dengan tujuh bulatan sensor dan kamera. Ia nampaknya dilengkapi dengan empat kamera dan tiga sensor. Modul kamera belakang Xiaomi 12 Ultra mungkin termasuk kamera utama 50MP dengan OIS, lensa ultra lebar 50MP, kamera zum periskop 48MP dan kanta potret 16MP. Kamera hadapannya mungkin membawa 16MP atau 20MP.

    Cipset Snapdragon 8+ Gen 1 dijangka akan digunakan pada Xiaomi 12 Ultra dengan RAM 16GB, storan sehingga 512 GB, bateri 5,000mAh yang menyokong pengecasan pantas 120W dan pengecasan tanpa wayar. Skrin AMOLED mungkin membawa sokongan untuk resolusi Quad HD+ dan kadar penyegaran 120Hz. 

    Peranti ini juga dijangka hadir dengan binaan kulit dan seramik. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X