fbpx
More

    Saluran YouTube popular Linus Tech Tips digodam, siarkan video penipuan crypto

    Saluran YouTube popular, Linus Tech Tips telah digodam pagi ini. 15.3 juta pelanggan saluran itu melihat video penipuan crypto dan bukannya ulasan perkakasan teknologi.

    Saluran ini menunjukkan beberapa video langsung disiarkan sebelum penggodam mula membuat video peribadi lama secara terbuka. Akaun itu digantung mungkin kerana pekerja YouTube sedang berusaha memulihkannya. Saluran YouTube Kumpulan Linus Media yang lain termasuk Techquickie dan TechLinked juga telah digodam dan diberi nama baharu berfokuskan Tesla.

    Bagaimana saluran tersebut digodam masih menjadi tanda tanya. Namun, berdasarkan kenyataan yang disiarkan kepada Floatplane, syarikat itu sedang mengusahakannya dengan Google untuk meningkatkan keselamatan akaun YouTube dan menghalang perkara seperti ini daripada berlaku kepada sesiapa sahaja pada masa hadapan.

    Penipuan ini telah berlaku selama berbulan-bulan dan seorang YouTuber mendakwa mereka bekerja melalui penaja palsu yang menghubungi pencipta untuk memuat turun fail yang berkaitan dengan tajaan sedangkan ia direka untuk mencuri cookies, mengawal PC dari jauh dan akhirnya merampas akaun YouTube.

    Dengan ini diharapkan YouTube mempunyai beberapa idea untuk mengawal akaun YouTube pengguna daripada digodam. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    Sumber: The Verge

     

    Artikel Terkini

    Harga vivo V30 5G turun secara tetap, kini bermula RM1,899

    vivo Malaysia telah mengumumkan penurunan harga pasaran untuk telefon pintar kelas pertengahan vivo V30 5G yang asalnya dilancar pada bulan Mac lalu.

    Pengguna Android dan iOS boleh akses ChatGPT tanpa akaun selepas muat turun

    ChatGPT, bot sembang daripada OpenAI telah mengubah dengan ketara cara orang mencari dan melihat enjin carian dengan menyediakan pembantu digital di hujung...

    JPJ beri amaran sewa kenderaan kepada warga asing tanpa lesen

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan operasi untuk mengenal pasti syarikat dan individu yang menyewakan kenderaan kepada warga asing tanpa lesen memandu...

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X