fbpx
More

    Samsung Galaxy A55 5G & Galaxy A35 5G dilancar: AMOLED 6.6″, storan 256GB dan bateri 5,000mAh

    Samsung Electronics Co., Ltd. memperkenalkan Galaxy A55 5G dan Galaxy A35 5G, menunjukkan komitmen mereka untuk membawa inovasi telefon pintar terkini kepada semua pengguna. Telefon pintar ini dilengkapi dengan langkah-langkah keselamatan seperti Knox Vault, bersama-sama dengan kemampuan fotografi dan paparan yang boleh suai untuk pengalaman yang lebih baik.

    Galaxy A55 membezakan dirinya daripada telefon siri A yang lain dengan binaan premium yang menampilkan kaca di bahagian belakang dan bingkai logam. Ia mempunyai butang kuasa dan audio yang sedikit meninggi untuk aksesibiliti yang lebih mudah. Dilengkapi dengan paparan Super AMOLED lubang tebuk berpusat 6.6 inci yang dilindungi oleh Corning Gorilla Glass Victus, telefon pintar ini menawarkan resolusi 2340 x 1080 piksel (FHD+) dan kadar penyegaran semula 120Hz.

    Ia menggunakan cipset Exynos 1480 baharu dengan GPU Xclipse 530 berasaskan AMD RDNA2, ditambah dengan RAM sehingga 12GB dan storan 256GB, memastikan berbilang tugas yang cekap dan kapasiti storan yang mencukupi. Tri-kamera belakangnya terdiri daripada sensor utama 50MP dengan Penstabilan Imej Optik (OIS), ultra lebar 12MP dan makro 5MP manakala bahagian hadapannya menampilkan kamera 32MP.

    Ia menggunakan sistem operasi One UI 6.1 berdasarkan Android 14 dan dijamin menerima empat generasi kemas kini OS dan lima tahun kemas kini keselamatan. Selain itu, peranti ini mempunyai rintangan habuk dan air bertaraf IP67, pengimbas cap jari dalam skrin, dwi-pembesar suara stereo dan bateri 5,000mAh dengan pengecasan berwayar 25W.

    Galaxy A34 menampilkan bingkai plastik, mempunyai paparan Super AMOLED lubang tebuk berpusat 6.6 inci yang dilindungi oleh Corning Gorilla Glass Victus, menawarkan resolusi FHD+ (2340 x 1080 piksel) dan kadar segar semula 120Hz yang lancar untuk visual yang dipertingkatkan.

    Dikuasakan oleh cipset Exynos 1380, telefon pintar ini memastikan prestasi yang cekap dipasangkan dengan RAM sehingga 8GB dan storan 256GB. Persediaan kameranya termasuk kamera swafoto 13MP dan tri-kamera belakang yang terdiri daripada sensor utama 50MP dengan OIS, ultra lebar 8MP dan kamera makro 5MP.

    Galaxy A35 turut menampilkan pengimbas cap jari bawah paparan, dwi-pembesar suara stereo dan kalis habuk dan air bertaraf IP67, meningkatkan ketahanan dan fungsinya. Beroperasi pada One UI 6.1 berdasarkan Android 14, peranti ini dijanjikan sehingga 4 generasi peningkatan OS dan 5 tahun kemas kini keselamatan, memastikan umur panjang dan keselamatan untuk pengguna.

    Dengan bateri 5,000mAh dan sokongan untuk pengecasan berwayar 25W, telefon ini menawarkan hayat bateri yang boleh dipercayai dan keupayaan pengecasan pantas untuk memastikan pengguna sentiasa berhubung sepanjang hari.

    Untuk maklumat lanjut mengenai Samsung Galaxy A55 5G, Galaxy A35 5G dan telefon pintar Galaxy lain, kedai dalam talian Samsung, Samsung Newsroom Malaysia dan Samsung Mobile Press. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Pengguna premium Turbo GPT-4 kini terima ChatGPT yang lebih pintar

    OpenAI secara rasminya telah melancarkan peningkatan GPT-4 Turbo kepada pengguna ChatGPT berbayar yang membawa rangsangan kepada kebolehan penulisan, pengekodan dan penaakulannya. Diumumkan...

    BYD mengacah EV “off-road” Leopard 3, bakal dilancar 16 April ini

    Anak syarikat BYD, Fangbao sedang bersiap sedia untuk memperkenalkan kenderaan off-road (luar jalan) elektrik terbaharunya iaitu Leopard 3 pada 16 April ini....

    WhatsApp tambah ciri chatbot AI, mudahkan komunikasi pengguna

    Kami percaya bahawa chatbot AI pasti menyusup ke dalam setiap aplikasi dan yang terbaharu ialah WhatsApp. Meta kini sedang menguji penambahan chatbot...

    TikTok uji ciri pempengaruh maya AI untuk promosi produk atas talian

    Sumber yang boleh dipercayai melaporkan bahawa TikTok sudah membangunkan fungsi manusia digital maya berasaskan AI yang direka untuk membantu peniaga platform e-dagang...

    Cip M4 Apple mungkin akan memfokuskan teknologi AI

    Apple kini sedang bersiap sedia untuk melancarkan siri cipset komputer riba MacBook untuk generasi yang seterusnya iaitu Apple M4. Menurut pakar Apple...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X