fbpx
More

    Samsung Galaxy Tab S7 FE dilancar di Malaysia: Miliki SD 778G, skrin 12.4″, bermula RM1,899

    Baru-baru ini Samsung Malaysia telah mengumumkan kemunculan sebuah lagi tablet baharu di pasaran Malaysia iaitu Galaxy Tab S7 FE. Fokus utama Samsung untuk kegunaan tablet ini ialah skrinnya besar untuk menonton hiburan dan memudahkan pengurusan dalam kerja seharian dengan harga yang mampu milik.

    Galaxy Tab S7 FE dilengkapi cipset Snapdragon 778G, RAM 4GB/6GB, storan dalaman 64GB/128GB, slot mikro-SD sehingga 1TB, bateri berkapasiti 10,090mAh dengan sokongan pengecasan pantas 45W. Samsung mengatakan bahawa baterinya mampu bertahan selama 13 jam penggunaan dan mengambil masa hanya 90 minit untuk cas sepenuhnya.

    Spesifikasi lain tablet ini ialah paparannya menggunakan panel WQXGA 12.4 inci dengan resolusi 2560 x 1600, bluetooth 5.2 dan port USB-C. Skrinnya mempunyai ciri yang menarik yang mana pengguna boleh menikmati dua skrin serentak dengan ciri Multi-Active Window.

    Kamera utamanya mempunyai resulosi 8MP dan kamera swafotonya pula mempunyai resolusi 5MP. Terdapat tiga mikrofon pada bahagian hadapan untuk membantu kejelasan suara ketika membuat panggilan video.

    Samsung Galaxy Tab S7 FE turut hadir dengan S Pen bagi memudahkan penggunya untuk menulis dan melukis. S Pen menyokong aplikasi Canva dan Clip Studio Paint. Anda akan menikmati aplikasi Clip Studio Paint secara percuma selama enam bulan dan YouTube Premium selama 4 bulan jika anda membeli tablet ini.

    Yang menariknya, tablet ini boleh digunakan sebagai komputer riba dengan menggunakan sarung papan kekunci Book Cover dan Samsung DeX. Tambahan, ia juga mempunyai ciri paparan skrin kedua yang mana anda boleh menggunakan paparan kedua pada monitor lain.

    Samsung membuat langkah yang bijak dengan membuat program Multiple Device Trade-In yang mana anda boleh menjual peranti anda (maksimum lima peranti dalam satu transaksi) dan menerima rebat sehingga RM200 untuk membeli peranti Samsung. Untuk maklumat lanjut tentang program ini, sila klik sini.

    Samsung Galaxy Tab S7 FE tersedia dalam tiga warna iaitu Mystic Black, Mystic Silver dan Mystic Pink. Harga tablet bagi varian 4GB + 64GB ialah RM1,899 sementara varian 6GB + 128GB ialah RM2,199. Samsung membuat promosi daripada sekarang sehingga 31 Oktober 2021 yang mana pembeli akan menerima hadiah percuma jika membeli Galaxy Tab S7 FE.

    Untuk varian 4GB + 64GB, pembeli akan menerima sarung Book Cover secara percuma. Manakala varian 6GB + 128GB, pembeli akan menerima dua buah hadiah iaitu sarung Book Cover dan papan kekunci pintar Trio 500. Anda boleh layari laman rasmi Samsung Malaysia untuk maklumat lanjut.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat untuk memiliki Samsung Galaxy Tab S7 FE dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    WhatsApp Web akan bawa kemas kini dengan bar sisi baharu

    WhatsApp sentiasa menyegarkan antara mukanya untuk melibatkan pengguna dengan kemas kini terkini memfokuskan pada meningkatkan perkongsian media dan navigasi. WhatsApp Web sedang...

    Pembayaran parkir tanpa tunai Dakan dilaksanakan di Seremban dan Nilai mulai 2 Mei ini

    Bermula 2 Mei ini, Majlis Bandaraya Seremban akan melaksanakan caj parkir tanpa tunai di pelbagai kawasan di bawah bidang kuasanya di Nilai...

    Siri realme P1 Pro 5G dilancar: AMOLED 120Hz, bateri 5,000mAh, cas pantas 45W bermula...

    realme telah memperkenalkan siri telefon pintar kelas pertengahannya yang terbaru di India iaitu siri realme P. Dua produk pertama dalam siri ini...

    Adakah anda masih boleh gunakan telefon atau peranti dengan versi Android lama? Ini yang...

    Pada waktu ini, kebanyakan jenama telefon pintar dengan sistem operasi Android menjanjikan tempoh kemas kini utama (major updates) selama sekurang-kurangnya dua tahun...

    X bakal kenakan ‘yuran kecil’ kepada pengguna baru untuk siarkan kandungan

    Platform media sosial X, sebelum ini dikenali sebagai Twitter, akan memperkenalkan yuran kecil untuk pengguna baharu, meliputi aktiviti seperti menyiarkan kandungan, menyukai,...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X