fbpx
More

    Samsung Wallet akan dilancar di Malaysia pada hujung Januari 2023

    Samsung Electronics mengumumkan bahawa perkhidmatan dompet digital Samsung Wallet bakal diperkenalkan di Malaysia pada hujung bulan Januari 2023. Sebelum ini, ia telah dilancar di negara-negara terpiliha pada Jun 2022.

    Untuk mereka yang tidak mengenali perkhidmatan ini, Samsung Wallet adalah sebuah platform yang memudahkan pengguna peranti Galaxy dalam mengurus kunci-kunci digital, pas penerbangan, dokumen pengenalan diri dan banyak lagi.

    Selain memudahkan pembayaran kad kredit dan debit, Samsung Wallet turut boleh menyimpan kata laluan yang akan memudahkan pengguna untuk daftar masuk ke dalam aplikasi dan perkhidmatan pihak ketiga. Untuk makluman, Samsung Pay bakal menjadi salah satu perkhidmatan yang ditawarkan dalam Samsung Wallet.

    Antara dokumen pengenalan diri yang boleh disimpan dalam Samsung Wallet termasuklah lesen memandu dan kad identiti pelajar. Buat mereka yang aktif dengan perdagangan kewangan kripto, anda boleh semak portfolio aset dalam Samsung Wallet.

    Samsung Wallet juga boleh menyimpan kunci digital untuk kenderan terpilih daripada BMW, Genesis dan Hyundai. Para penumpang syarikat penerbangan Korean Air pula boleh menyimpan pas penerbangan mereka dalam Samsung Wallet untuk akses mudah sewaktu mendaftar masuk di lapangan terbang.

    Samsung memberi jaminan bahawa sebarang maklumat yang disertakan dalam Samsung Wallet seperti cap jari dan penyulitan (encryption) akan dilindungi oleh teknologi Samsung Knox.

    Selain Malaysia, Samsung Wallet akan turut diperkenalkan di Australia, Brazil, Kanada, Hong Kong, India, Singapura dan Taiwan pada waktu yang sama. Buat masa ini, ia sudah pun ditawarkan di 21 negara termasuk Bahrain, China, Amerika Syarikat, Vietnam, Sepanyol dan banyak lagi.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan Samsung Wallet dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Samsung

     

    Artikel Terkini

    Ingin cuba Galaxy AI? Datang ke “escape room” Samsung di Semua House KL!

    Samsung Malaysia kini sedang menganjurkan pameran khas Galaxy AI-Volution di Semua House, Kuala Lumpur dan menjemput anda untuk cuba sendiri fungsi Samsung...

    Apple HomePod Gen-2 & HomePod mini akan dilancar di Malaysia pada 10 Mei ini...

    Apabila bercakap mengenai produk audio Apple, kebanyakan rakyat Malaysia lebih mengenali produk AirPods. Siri Apple HomePod yang telah lama wujud selama untuk...

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G yang akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat...

    Google Play Store kini boleh memuat turun dua aplikasi serentak

    Baru-baru ini, Google telah memperkenalkan peningkatan kecil namun ketara pada Google Play Store yang membolehkan pengguna memuat turun dua aplikasi serentak pada...

    Pengguna TNG eWallet dan MyPB kini boleh buat pembayaran QR melalui Alipay+ di Hong...

    Pengguna Touch ‘n Go eWallet (TNG eWallet) dan MyPB oleh Public Bank Berhad kini berpeluang untuk membuat pembayaran QR dengan lancar di...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X