fbpx
More

    Siri HUAWEI Mate50 dan peranti HUAWEI lain kini boleh akses aplikasi Google, ini caranya:

    Baru-baru ini, HUAWEI Malaysia telah melancarkan telefon pintar kelas andalan siri HUAWEI Mate50 yang menampilkan rekaan menarik serta spesifikasi yang sangat canggih seperti skrin OLED 120Hz, cipset Snapdragon 8+ Gen 1 dan sistem kamera XMAGE.

    Dengan teknologi yang canggih tersebut, siri HUAWEI Mate50 telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan dalam kalangan para pelanggan di Malaysia. Malah, jualan untuk HUAWEI Mate50 Pro Edisi Kunlun Glass dalam warna Orange Vegan Leather amat tinggi sehingga ia kehabisan stok pada hari pertama penjualannya.

    Sungguh pun begitu, mungkin masih ada yang risau jika telefon pintar HUAWEI boleh mengakses aplikasi Google atau pun tidak. Kini anda tidak perlu bimbang kerana siri peranti Mate50, nova, MatePad dan banyak lagi produk HUAWEI sudah boleh mengakses Google dengan mudah.

    Buat masa ini, HUAWEI Malaysia mempunyai banyak permintaan daripada para pelanggan bagi membawa varian lain untuk telefon tersebut. HUAWEI Malaysia telah mengumumkan bahawa mereka akan memperkenalkan warna baharu untuk peranti tersebut iaitu perak dan Carbon Black.

    HUAWEI Mate50 turut ditawarkan dalam edisi khas yang dilengkapi kaca Kunlun Glass untuk mutu buatan yang lebih kukuh. Kunlun Glass adalah teknologi kaca baharu yang dibangunkan oleh HUAWEI sendiri, di mana setiap kaca mempunyai nanokristal sebanyak 10 kuadrilion untuk meningkatkan ketahanan serta mengelakkan kesan retak.

    Kunlun Glass juga adalah kaca pertama yang menerima pengiktirafan ketahanan lima bintang daripada Société Générale de Surveillance (SGS) Switzerland dan mempunyai kekuatan yang lebih tinggi sebanyak 10 kali ganda berbanding kaca telefon lain.

    Berbalik kepada cara menggunakan aplikasi Google dalam peranti HUAWEI, anda hanya perlu muat turun aplikasi LightHouse daripada HUAWEI AppGallery. Selepas anda selesai memasangnya dalam telefon, anda boleh daftar masuk menggunakan akaun Google kemudian anda sudah boleh menggunakan aplikasi Google dalam telefon HUAWEI anda.

    Antara aplikasi Google yang boleh digunakan melalui cara ini termasuklah Photos, Translate, Google One, Find My Device, YouTube, Chrome, Lens, Street View dan banyak lagi. Selain itu, anda juga boleh memuat turun aplikasi lain seperti Instagram, Twitter dan Reddit.

    HUAWEI memberi jaminan bahawa semua aplikasi yang dimuat turun daripada AppGallery adalah selamat untuk digunakan. Telefon HUAWEI turut mempunyai fungsi Security Check yang boleh semak jika terdapat aplikasi yang mencurigakan dalam telefon anda.

    Peranti HUAWEI yang boleh dipasangkan dengan LightHouse termasuklah Mate50, Mate50 Pro, Mate Xs2, nova 10, nova 10 Pro, nova 10 SE, nova Y90, nova Y70, nova 9, nova 9 SE, nova8i, P50, P50 Pro, P50 Pocket, MatePad SE, MatePad Pro 11, Matepad 10.4d an Matepad Pro 12.6.

    Layari laman web HUAWEI Malaysia untuk promosi terkini buat semua produknya, termasuklah promosi Krismas yang sedang berlansung pada waktu ini sehingga 2 Januari 2023. Siri HUAWEI Mate50 Pro pula akan dijual pada harga bermula RM4,499 dan boleh dibeli di laman web HUAWEI Malaysia, kedai HUAWEI Experience Store, Shopee dan Lazada.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat untuk memiliki peranti HUAWEI dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    [Ditaja oleh HUAWEI Tech]

     

    Artikel Terkini

    Siri iQOO Z9 5G dilancar di Malaysia: SD 7 Gen 1 & bateri 6,000mAh...

    Seperti khabar angin sebelum ini, iQOO Malaysia telah melancarkan dua model telefon pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan iaitu iQOO Z9 5G...

    KWSP umumkan Akaun 3, penstrukturan semula bermula 11 Mei 2024

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bersedia untuk mendedahkan Akaun 3 atau akaun Fleksibel pada 25 April hari ini, menandakan penstrukturan semula yang...

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    WhatsApp sedang uji ciri berkongsi fail tanpa sambungan internet

    WhatsApp sedang bersiap untuk kemas kini penting yang satu memberi tumpuan kepada membolehkan perkongsian fail melalui rangkaian tempatan dan menambah ciri mengambil...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured