fbpx
More

    Siri HUAWEI WATCH 4 dilancar di Malaysia: Pemeriksaan pernafasan dan tidur bermula RM1,999

    Siri HUAWEI WATCH 4 baru dilancarkan sebentar tadi untuk pasaran Malaysia yang terdiri daripada HUAWEI WATCH 4 dan HUAWEI WATCH 4 Pro. Dengan jam tangan pintar ini, pengguna boleh menguruskan kesihatan mereka dan lebih proaktif.

    HUAWEI WATCH 4 Pro menampilkan sarung titanium gred aeroangkasa memberikan rekaan mewah dengan Spherical Sapphire Glass pada dail jam tangan. HUAWEI WATCH 4 pula hadir dengan sarung keluli tahan karat hitam dan kaca melengkung 3D yang membawakan gaya futuristik.

    HUAWEI WATCH 4 Pro mempunyai skrin fleksibel Polycrystalline Oxide (LTPO) suhu rendah 1.5 inci dengan nisbah skrin-ke-badan 71.72% dan cekap tenaga serendah 1Hz untuk paparan sentiada hidup (Always-On-Display) . HUAWEI WATCH 4 mempunyai paparan fleksibel LTPO 1.5 inci dengan nisbah skrin-ke-badan sehingga 74% dan bezel nipis 0.855mm. Kedua-dua jam tangan pintar menyokong sehingga 30 meter selam, rintangan air renang 5ATM dan mempunyai penarafan IP68 .

    Selain itu, versi Pro dilengkapi dengan tali kulit coklat gelap dengan kemasan buatan tangan untuk rupa kontemporari yang halus manakala versi standard menampakkan tali Fluoroelastomer Hitam dengan rupa yang sporty dan minimalis yang juga mudah dibersihkan.

    Siri kali ini mempunyai ciri pemeriksaan pernafasan baharu seperti kadar pernafasan, julat SpO2 dan bunyi batuk bersama-sama dengan maklumat risiko seperti merokok atau pencemaran udara, menilai kesihatan paru-paru dengan bantuan algoritma analisis spektrum pernafasan proprietari.

    HUAWEI WATCH 4 mempunyai pemantauan tidur lanjutan dengan HUAWEI TruSleep 3.0, ciri penjejakan tidur yang merekodkan kualiti tidur, mengesan tempoh tidur pengguna secara automatik dan menyediakan struktur tidur termasuk tidur ringan, tidur nyenyak, REM dan terjaga. Ia menganalisis berbilang parameter fisiologi berdasarkan pergerakan badan, kadar denyutan jantung dan HRV.

    HUAWEI WATCH 4 akan disediakan di seluruh negara mulai 7 Julai 2023 pada harga RM1,999 manakala WATCH 4 Pro pula disediakan mulai 15 Julai 2023 pada harga RM2,499 di semua HUAWEI Experience Store, laman web rasmi HUAWEI, kedai rasmi HUAWEI di Shopee dan Lazada.

    Setiap pembelian siri HUAWEI Watch 4, pelanggan akan menerima EasyFit 2 Strap percuma bernilai RM169 dan muka jam “Universe Roaming” yang boleh ditebus bernilai RM39.90.
    Untuk maklumat lanjut, kemas kini atau promosi terkini tentang siri HUAWEI WATCH 4, sila lawati laman web rasmi HUAWEI, halaman Facebook HUAWEI atau Instagram.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X