fbpx
More

    Siri Lenovo Legion 5 dilancar di Malaysia: Cipset Intel Gen-12 dan AMD Ryzen, harga bermula RM5299

    Hari ini, Lenovo Malaysia akhirnya telah melancarkan barisan Lenovo Legion yang dinanti-nantikan. Terdapat empat varian dalam siri ini iaitu Lenovo Legion 5i Pro, Legion 5 Pro, Legion 5i dan Legion 5. Siri komputer riba ini mula-mula diperkenalkan pada CES 2022.

    Untuk pengetahuan, Legion 5i Pro dan Legion 5 Pro ialah siri komputer riba 16 inci pertama di dunia dengan paparan WQHD+ untuk gaming dengan kadar penyegaran sehingga 240Hz. Ia juga mengekalkan paparan IPS 16 inci WQHD+ (2960 x 1600) dalam format 16:10 dengan gamut warna 100% sRGB dan masa tindak balas sehingga 3ms.

    Dikuasakan oleh cipset Intel Core Generasi ke-12 atau i7-12700H serta AMD Ryzen terkini, ia turut menampilkan siri GPU GeForce RTX 30 terkini, memori DDR5 4800Mhz dan PCle 4.0 SSD sehingga 1TB. Varian pro mempunyai sistem kipas penyejuk Legion Coldfront 4.0 yang dikemas kini dan pencahayaan Legion Spectrum RGN.

    Seterusnya, Legion 5 dan Legion 5i adalah varian yang lebih rendah yang membawa cipset Intel Core i7-12700H Gen ke-12 dan sehingga GPU NVIDIA GeForce RTX 3070. Lenovo juga berkata siri Legion 5 baharu adalah 15% lebih nipis berbanding sebelumnya dengan badan logam campuran aluminium dan magnesium yang dipertingkatkan.

    Paparannya menampilkan IPS 16:9 WQHD 15 inci (2560 x 1440), kadar penyegaran 165Hz, gamut warna 100% sRGB pada 300 nits terang dan visual spektrum penuh dengan Dolby Vision.

    Harga bagi Legion 5i Pro (16”, 7) dengan pemproses Intel Core bermula RM8,499, Legion 5 Pro (16”, 7) dengan pemproses AMD Ryzen generasi seterusnya bermula RM7,399, Legion 5i (15”, 7) dengan pemproses Intel Core bermula RM5,999 dan Legion 5 (15”, 7) dengan pemproses AMD Ryzen generasi seterusnya bermula RM5,299.

    Semua komputer riba Legion baharu kini boleh didapati di Lenovo Exclusive Stores (LES), kedai rasmi di Lazada dan Shopee. Selain itu, anda juga boleh memilih untuk membayar pada pelan ansuran 12 bulan dengan kad kredit HSBC di kedai dalam talian rasmi Lenovo Malaysia.

    Selain itu, semua pembelian Lenovo Legion 5/5i baharu di mana-mana Lenovo Exclusive Stores (LES) menawarkan barangan Legion edisi terhad bernilai RM322 dan pas game PC 3 bulan percuma dari sekarang hingga 31 Ogos 2022.

    Setiap pembelian varian pro juga akan menerima fon telinga Bluetooth Lenovo 500 dan Beg galas Lenovo Legion Active Gaming dengan nilai keseluruhan RM492 bersama pas game PC 3 bulan dengan pembelian mereka di mana-mana LES.

    Adakah anda tertarik untuk memiliki salah sebuah komputer riba dalam siri Lenovo Legion 5? Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    PM lancarkan Malaysia Artificial Intelligence Nexus, galakkan pembangunan pantas dalam ekosistem AI

    Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata Malaysia perlu bergerak pantas dalam membina ekosistem yang memacu perkembangan dan penggunaan teknologi kecerdasan buatan...

    Ulasan OPPO A60 – Telefon murah tapi tahan lasak!

    OPPO bukan lagi jenama telefon pintar yang asing di Malaysia. Selain menawarkan telefon tercanggih dalam siri OPPO Find, mereka turut menawarkan telefon...

    Telegram sedia bantu kerajaan menangani isu cetak rompak digital – Fahmi Fadzil

    Telegram bersedia untuk bekerjasama dengan kerajaan Malaysia untuk memerangi cetak rompak digital yang berleluasa di platformnya, kata Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil. Tambahnya,...

    OPPO Football Fever Mid-Year Sale tawarkan diskaun sehingga RM200!

    Sempena kehangatan Liga Juara-Juara UEFA yang sedang berlangsung, OPPO telah mengumumkan Football Fever Mid-Year Sale untuk 2024 dengan membawakan pelbagai promosi menarik...

    CelcomDigi beri laporan program integrasi dan pemodenan rangkaian di Malaysia

    Menurut CelcomDigi, mereka telah menyelesaikan 44% daripada program integrasi dan pemodenan rangkaian seluruh negara (NIM). Kerja-kerja ini mengambil masa lebih awal daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X