fbpx
More

    Siri realme P1 Pro 5G dilancar: AMOLED 120Hz, bateri 5,000mAh, cas pantas 45W bermula ~RM920

    realme telah memperkenalkan siri telefon pintar kelas pertengahannya yang terbaru di India iaitu siri realme P. Dua produk pertama dalam siri ini adalah realme P1 5G dan realme P1 Pro 5G, kedua-duanya dilengkapi spesifikasi yang agak menarik termasuklah skrin AMOLED dengan kadar segar semula 120Hz dan pengecasan pantas 45W.

    Skrin kedua-dua telefon mempunyai ukuran 6.7 inci, resolusi Full HD+ dan kecerahan puncak 2,000 nits, namun satu perbezaan adalah daripada segi reka bentuknya di mana realme P1 mempunyai skrin rata manakala realme P1 Pro mempunyai skrin yang melengkung di bahagian sisi.

    Di bahagian atas skrin terdapat kamera swafoto 16MP dalam lubang punch-hole dan di bawah pula terdapat pengimbas cap jari. Sempadan bezel adalah sangat nipis kecuali pada bahagian dagu.

    Rekaan dan spesifikasi realme P1 5G

    Perbezaan utama di antara kedua-dua peranti adalah daripada segi cipset, di mana realme P1 mempunyai MediaTek Dimensity 7050 manakala realme P1 Pro mempunyai Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1.

    Selain daripada itu, kedua-duanya mempunyai spesifikasi yang serupa seperti bateri 5,000mAh, pengecasan pantas 45W SUPERVOOC melalui port USB-C, RAM 8GB/12GB, storan dalaman 128GB/256GB dan sistem operasi Android 14 dengan realme UI 5.0.

    Satu lagi perbezaan adalah daripada segi kamera, di mana realme P1 mempunyai kamera utama 50MP dan sensor monokrom 2MP, manakala realme P1 Pro mempunyai kamera utama 50MP, kamera ultra-lebar 8MP dan kamera makro 2MP.

    Rekaan dan spesifikasi realme P1 Pro 5G

    Kedua-dua telefon akan ditawarkan dalam warna merah Phoenix Red, namun satu lagi pilihan warna adalah berbeza. realme P1 ditawarkan dalam warna hijau Peacock Green manakala realme P1 Pro dalam warna biru Parrot Blue.

    Untuk pasaran India, realme P1 akan dijual pada harga bermula INR15,999 (~RM920) dan realme P1 Pro bermula INR21,999 (~RM1,270). Setakat ini masih tiada maklumat mengenai keberadaannya di Malaysia.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan siri telefon ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    TP-Link meperkenalkan WiFi 7 di Malaysia: Menggandakan kelajuan internet secara wayarles

    TP-Link, penyedia rangkaian WiFi dan peranti rumah pintar terkemuka di dunia, siap untuk merevolusi cara kita mengakses internet, sejajar dengan visi kerajaan...

    Siri Samsung Galaxy S25 dijangka sokong kemas kini AI Gemini Nano generasi ke-2 Google

    Samsung memperkenalkan Galaxy AI dengan siri Galaxy S24, bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Kini, khabar angin mencadangkan bahawa kemas kini Gemini Nano...

    Sony Xperia 1 VI dijangka akan dilancarkan pada 17 Mei 2024

    Sony mengikuti jadual yang hampir sama dengan pelancaran Xperia tahun lepas, dengan pengumuman dijangka pada 17 Mei ini, seperti yang ditunjukkan oleh...

    Google Maps dan Carian bantu pemilik EV mencari lokasi pengecasan

    Dengan peningkatan pemilikan kenderaan elektrik (EV), terdapat permintaan yang semakin meningkat untuk stesen cas yang mudah diakses. Bagi mengatasi ini, Google Maps...

    Siri iQOO Z9 disahkan SIRIM, mungkin dilancar di Malaysia tidak lama lagi

    iQOO sedang bersiap sedia untuk melancarkan siri iQOO Z9 di China tidak lama lagi dengan jangkaan model standard akan menampilkan spesifikasi berbeza...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X