fbpx
More

    Siri ROG Phone 8 diumum, bakal rasmi di Malaysia pada 30 Januari ini

    Hari ini, ASUS Republic of Gamers (ROG) melancarkan siri ROG Phone 8 yang serba baharu. Berbanding dengan semua pendahulunya, siri ROG Phone 8 mempunyai reka bentuk semula yang besar untuk kelihatan lebih premium, nipis, ringan dan bezel yang lebih nipis.

    Menurut ASUS ROG, peranti terbaharu ini adalah 15% lebih nipis daripada generasi sebelumnya. Seperti yang dijangkakan, siri ROG Phone 8 menggunakan cipset Snapdragon 8 Gen 3 yang disokong oleh RAM LPDDR5X 8533 Mbps dan storan UFS 4.0.

    Terma GameCool 8 masih dikekalkan untuk melepaskan haba dan kipas penyejuk AeroActive Cooler X serba baharu adalah 29% lebih kecil tetapi dengan kecekapan haba 1.2X lebih tinggi untuk mengurangkan suhu bahagian belakang sebanyak 26°C.

    Siri ROG Phone 8 Pro menampilkan panel AMOLED (Samsung E6) fleksibel 6.78 inci yang menyokong kadar penyegaran adaptif menggunakan teknologi LTPO. Sistem ini boleh melaraskan kadar muat semula secara automatik daripada 1-120Hz bergantung pada tugasan semasa dan pengguna juga boleh memilih sehingga kadar segar semula 165Hz.

    Selain itu, kadar pensampelan sentuhan ialah 720Hz dan paparan menyokong kecerahan puncak 2500nits. ASUS ROG juga telah membuat pelarasan pada sistem kamera. Kamera utama menggunakan sensor imej Sony 50MP terkini dengan mod zum 2X dan sokongan 6-Axis Hybrid Gimbal Stabilizer 3.0.

    Pertama kalinya untuk siri ini didatangkan dengan kanta telefoto 3X (30x zum digital maksimum) dengan mod OIS dan Foto Malam dan terdapat juga kamera ultralebar 13MP serta kamera swafoto 32MP. Selain itu, siri ROG Phone 8 juga merupakan telefon pintar permainan yang mematuhi IP68 pertama di dunia dan ASUS turut menyepadukan beberapa ciri yang dipertingkatkan AI.

    Ini termasuk X Capture dan AI Grabber yang mana ciri ini boleh menangkap teks terus daripada permainan menggunakan teknologi Pengecaman Pembelajaran Mesin dan X Sense yang memberikan tips dan bantuan apabila diperlukan. X Capture dan X Sense 2.0 kini menyokong lebih banyak permainan popular baharu dengan teknologi Pengecaman Corak AI.

    Siri ROG Phone 8 hadir dengan elemen unik yang boleh disesuaikan termasuk logo Aura RGB Lighting (ROG Phone 8) dan paparan LED Mini Anime Vision (ROG Phone 8 Pro). Menurut ASUS Malaysia, siri ROG Phone 8 bakal dilancarkan di Malaysia pada 30 Januari 2024.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X