fbpx
More

    Siri Samsung Galaxy Book3 dilancar: Intel Core i7 Gen-13 dan NIVIDIA GeForce 4050 bermula ~RM5,541

    Hari ini telah berlangsungnya acara Samsung Unpacked 2023 dengan melancarkan peranti andalannya iaitu siri Samsung Galaxy S23. Bukan itu sahaja, syarikat itu turut melancarkan siri Samsung Galaxy Book 3 yang terdiri Galaxy Book3 Ultra, Book3 Pro 360, Book3 360 dan Book3 Pro.

    Bermula dengan Galaxy Book 3 Ultra, ia menampilkan paparan AMOLED 3K 16 inci dengan kadar penyegaran semula 120Hz dan nisbah aspek 16:10. Ia mempunyai dua varian yang dikuasakan oleh oleh CPU Intel Core i7 atau i9 Generasi ke-13, GPU NIVIDIA GeForce RTX 4070/ 4050 dan storan 1TB dengan ruang tambahan hingga 2TB. 

    Daripada segi reka bentuk, ia senipis 16.5mm dan seringan 1.79kg untuk mudah dibawa dalam perjalanan. Seperti komputer riba yang lain, ia mempunyai port bicu audio 3.5mm, USB-A, HDMI, USB-C dan slot kad MicroSD. Pad sentuh pada komputer riba ini adalah 39% lebih besar berbanding model Galaxy Book2 Pro.

    Untuk memudahkan anda melakukan video mesyuarat, komputer riba ini menyediakan kamera web 1080p di bahagian atas paparannya. Pengalaman yang lebih lengkap bersama pembesar suara Dolby Atmos di empat penjuru komputer, ciri keselamatan yang lebih kuat dan sambungan Wi-Fi 6E.

    Ciri lain termasuk pemindahan fail melalui aplikasi Quick Share untuk memudahkan pengguna, sambungan kepada peranti Samsung Galaxy yang lain dan pengimbas cap jari yang dipanggil Smart Switch untuk anda log masuk laman web dan aplikasi terpilih.

    Seterusnya adalah Galaxy Book3 Pro 360 yang merupakan komputer riba 2-dalam-1 yang boleh berfungsi seperti tablet (tanpa membuka papan kekunci) dan komputer riba. Ia menampilkan CPU Intel Core i7 Generasi ke-13 dengan berat 1.66kg dan senipis 12.8mm lebih nipis daripada model Ultra.

    Daripada segi ciri, ia mempunyai paparan, sambungan, pembesar suara yang sama seperti model Ultra. Perbezaannya adalah paparannya boleh dipusing 360 darjah serta menyokong penggunaan S Pen. Pad adalah 39% lebih besar berbanding model terdahulu.

    Begitu juga dengan Galaxy Book3 360, ia mempunyai dua varian paparan iaitu 13.3 inci dan 15.6 inci. Kedua-duanya menyokong penggunaan S Pen menampilkan spesifikasi yang sama seperti Book3 Pro 360.

    Akhir sekali, Book3 Pro membawa spesifikasi standard dan hampir sama seperti Galaxy book3 Pro 360. Namun, paparannya lebih kecil bersaiz 14 inci dan 16 inci tanpa sokongan S Pen. Pad sentuhnya juga lebih kecil berbanding Book3 Pro.

    Acara Samsung Unpacked telahpun berakhir memberikan anda pilihan yang menarik. Anda pasti memerlukan komputer riba yang bersesuaian untuk penggunaan harian dan pekerjaan anda. Oleh itu, anda boleh mempertoimbangkan antara keempat-empat komputer riba di atas.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X