fbpx
More

    Siri Samsung Galaxy Watch5 dan Galaxy Buds2 Pro dilancar, bermula RM899

    Selain daripada pelancaran dua buah telefon pintar yang boleh lipat iaitu Samsung Galaxy Z Fold4 5G dan Flip4 5G, Samsung juga tidak ketinggalan mengemaskini barisan peranti boleh pakainya seperti siri Galaxy Watch5 dan Galaxy Buds2 Pro. Masing-masing dilengkapkan dengan perkakasan dan sistem operasi terkini bagi membantu memudahkan pengguna dalam ekosistem Samsung.

    Samsung Galaxy Watch5

    Siri Samsung Galaxy Watch5 terdiri daripada Galaxy Watch5 dan Galaxy Watch5 Pro. Galaxy Watch5 boleh digunakan untuk program memantau kesihatan dan meningkatkan tahap kecergasan dengan senaman yang boleh dikesan menggunakan jam tangan pintar ini.

    Selain itu, terdapat juga sensor Advanced Samsung BioActive untuk senaman pernafasan, kurangkan tekanan, capai analisis tabiat tidur terbaik, pemantauan tidur, komposisi badan dan pemantauan pemulihan badan dalam masa nyata.

    Bateri berkapasiti 590mAh yang dilengkapi dalam siri Samsung Galaxy Watch 5 tahan lebih lama, lebih besar dan sokong pengecasan pantas. Semestinya ia lebih baik daripada model yang dilancarkan pada tahun lepas. Reka bentuk badannya menggunakan kristal nilam dan titanium serta hadir dengan tali jam tangan khas.

    Selain itu, ciri yang terdapat pada jam tangan pintar ini adalah seperti laluan latihan, navigasi peta bagi membantu pemakainya mencari jalan apabila sesat. Galaxy Watch5 akan dijual pada harga bermula RM1,099, manakala Galaxy Watch5 Pro pula akan dijual pada harga bermula RM1,899.

    Samsung Galaxy Buds2 Pro

    Samsung Galaxy Buds2 Pro pula menampilkan reka bentuk yang premium jika hendak dibandingkan dengan sebelum ini. Ia hadir dengan teknologi suara Ultimate 24bit Hi-Fi, pembatalan hingar aktif terkini di mana pengguna boleh bercakap untuk menjawab panggilan tanpa menanggalkan fon wayarles ini dari telinga.

    Ia secara automatik akan memperlahankan muzik dan mengaktifkan mod persekitaran (ambient). Seterusnya, ia mempunyai rekaan aerodinamik untuk membantu pemakainya tidak berasa janggal apabila berlari laju. Hal ini kerana angin yang terhalang pada kawasan telinga akan menghasilkan bunyi yang sering mengganggu pengguna fon telinga wayarles.

    Ciri sambungan yang terdapat pada peranti Buds2 Pro ini sangat mengagumkan kerana anda boleh menyambungkannya secara serentak pada peranti telefon pintar, tablet, jam tangan pintar dan komputer. Ia akan dijual di Malaysia dengan harga RM899.

    Layari laman web Samsung Malaysia untuk maklumat lanjut mengenai dua peranti baharu ini. Khas buat para pembaca TechNave, anda boleh gunakan kod promosi TNGZF4VIP sewaktu pembayaran dan anda boleh dapatkan pengecas 15W PD Adapter (bernilai RM59) secara percuma. Promosi ini akan berlangsung sehingga 1 September 2022 dan tertakluk kepada stok.

    Adakah anda berminat dengan mana-mana peranti yang Samsung baru sahaja lancarkan ini? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

     

    Artikel Terkini

    Nothing mengacah produk audio yang akan datang tidak lama lagi

    Nothing yang merupakan jenama dengan reka bentuk yang menarik kini telah menyiarkan pengacah rasmi mengenai pelancaran produk audio yang akan datang. Seperti...

    Selepas PDRM, Imigresen mungkin turut akan menggunakan kamera badan

    Sebelum ini, kami laporkan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan memakai kamera badan secara beransur-ansur mulai Oktober ini. Jabatan Imigresen Malaysia (JIM)...

    Fungsi Gemini dalam Google Messages kini tersedia untuk pengguna di Malaysia

    Google Gemini merupakan bot sembang AI oleh Google dengan model berbilang bahasa. Namun, untuk mengakses Gemini Ultra, anda perlu melanggan pelan Google...

    Imej janaan Google Pixel 9 tertiris tanpa kanta periskop, model XL turut bakal dilancar

    Sebelum ini, terdapat imej janaan yang tertiris menunjukkan pandangan pertama Google Pixel 9 dan 9 Pro. Kini, sumber mendedahkan bahawa model standard...

    Fahmi Fadzil: Kerajaan akan bincang mengenai model rangkaian dwi 5G minggu depan

    Satu mesyuarat mengenai model rangkaian dwi 5G dijangka diadakan minggu depan menurut Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil. Beliau mendedahkan perkara ini semasa pelancaran...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X