fbpx
More

    Sony lancarkan jam pintar Wena 3 edisi Ultraman: Pra-tempah untuk 1,000 unit sahaja pada ~RM2,288

    Filem adiwira Jepun Shin Ultraman akan ditayangkan pada 13 Mei selepas penangguhan yang lama disebabkan oleh wabak COVID-19 yang sepattnya ditayangkan pada 2021. Menjelang keluaran, Sony Corporation telah melancarkan edisi terhad Ultraman iaitu jam tangan pintar Wena 3.

    Sony Wena 3 edisi Ultraman hanya dikeluarkan sebanyak 1,000 unit dan akan dijual di seluruh dunia. Jam tangan itu sudah disenaraikan di laman web Sony Jepun untuk tempahan. Harganya 68,200 yen (~RM2,288) agak tinggi dan tidak akan dikeluarkan sehingga 7 November 2022. 

    Daripada segi penampilan, edisi Wena 3 Ultraman menggunakan bingkai logam kelabu perak dengan reka bentuk dail yang sangat ringkas tetapi bergaya. Tiga jarum jam selaras dengan unsur Ultraman dan angkatan pertahanan dalam “Shin Ultraman”.

    Di bahagian belakang jam tangan adalah logo pasukan pertahanan berserta nombor siri unik. Pengilang menggabungkan bezel berbentuk logam menggambarkan wajah Ultraman dengan gelang getah berkualiti tinggi yang tebal untuk penampilan moden.

    Dail dan mahkota mempunyai motif butang beralun “Kapsul Beta” iaitu barangan yang digunakan oleh Shinji Kaminaga, watak utama dalam filem itu apabila bertukar menjadi Ultraman, manakala jarum jam pula direka dengan bayang lencana SSSP yang dipakai oleh ahli SSSP. Jam tangan juga dilengkapi dengan mekanisme fasa bulan yang memaparkan fasa bulan manakala penutup belakang diukir dengan rantai nama Shinji Kaminaga.

    Ia sudah pasti membawa ciri jam tangan pintar biasa malah boleh dipasangkan dengan telefon pintar dan akan memaparkan pemberitahuan. Ia juga dilengkapi dengan fungsi pemantauan kesihatan dan NFC untuk pembayaran tanpa sentuh.

    Hayat bateri pula boleh bertahan sehingga tiga tahun. Namun begitu, terdapat modul yang direka untuk ciri paparan dan pengesanan yang perlu dicas. Ciri ini boleh bertahan sehingga 24 jam pada satu pengecas.

    Adakah anda berminat dengan jam tangan Sony Wena 3 Ultraman? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    vivo Y18 rasmi dengan skrin paling terang dalam segmen permulaan, penarafan IP54 bermula ~RM511

    vivo baru sahaja memperkenalkan model telefon pintar Y18 baharu di India. vivo Y18 merupakan telefon pintar dalam segmen permulaan yang memuatkan beberapa...

    Siri Xiaomi Pad 7 akan dilancarkan Oktober ini, boleh ‘plug and play’ dengan EV...

    Xiaomi mungkin bersiap sedia untuk pelancaran beberapa peranti perdana pada Oktober ini termasuk siri tablet perdana baharunya, siri Xiaomi Pad 7. Barisan...

    Nokia 3210 yang ikonik pada 90-an kini diberi nafas baharu dengan 4G

    HMD Global yang merupakan syarikat di sebalik peranti Nokia sedang melakar nostalgia. Menjelang pelancaran semula Nokia 6310, HMD Global kini juga sedang...

    Xiaomi 15 akan jadi peranti pertama dengan Snapdragon 8 Gen 4, bakal dilancar Oktober...

    Minggu lepas, satu laporan mendakwa bahawa Xiaomi mempunyai hak pelancaran pertama eksklusif untuk cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 yang akan datang....

    Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) rasmi di Malaysia: Skrin 10.4″, sokong S Pen...

    Samsung Malaysia mengumumkan bahawa tablet Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) telah tiba di pasaran Malaysia secara rasmi dengan memori RAM 4GB...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X