fbpx
More

    Sony lancarkan ULT POWER SOUND: Siri produk audio baharu untuk pembesar suara dan fon telinga

    Pada hari ini, Sony melancarkan siri produk audio baharu iaitu Sony ULT POWER SOUND Series yang dikhaskan untuk pencinta muzik. Sony menyifatkan audio daripada siri produk ini sebagai sangat dalam (deep bass sound) dan boleh menghasilkan pengalaman seperti berada dalam konsert.

    Setiap produk dalam siri ini mempunyai butang ULT yang menyediakan kualiti audio tersendiri dan membenarkan pengguna memilih di antara dua mod bunyi ULT1 atau ULT2. Dalam mempromosi produk ini, Sony telah bekerjasama dengan artis Mexico, Peso Pluma, untuk menghasilkan muzik berkualiti tinggi buat para peminat.

    Siri ULT POWER SOUND terdiri daripada pembesar suara ULT TOWER 10, pembesar suara wayarles ULT FILED 7 dan ULT FILED 1 serta fon kepala ULT WEAR.

    ULT TOWER 10 merupakan sebuah pembesar suara yang boleh hasilkan audio frekuensi rendah (low-end frequencies) untuk kualiti bass yang padu. Pengguna boleh tekan butang ULT untuk pilih ULT1 bagi meningkatkan deep bass boost dan bunyi frekuensi rendah, atau ULT2 untuk bass yang berkuasa.

    Sony ULT Tower 10

    Pembesar suara ini boleh menjana audio ke semua arah dan mempunyai lampu 360° Party Light yang menyala mengikut rentak lagu. Ia juga boleh dihubungkan dengan mikrofon untuk karaoke, gitar elektrik untuk persembahan muzik atau televisyen untuk meningkatkan kualiti audio daripada filem dan video.

    Jika anda mempunyai pembesar suara tambahan, ULT TOWER 10 boleh dihubungkan dengan lebih 100 pembesar suara melalui Party Connect untuk menghasilkan pengalaman audio yang seragam.

    ULT FIELD 7 pula menawarkan fungsi yang hampir sama dengan ULT TOWER 10, namun dalam reka bentuk yang wayarles serta mempunyari rating kalis air dan debu IP67. Baterinya boleh bertahan sehingga 30 jam, manakala pengecasan selama 10 minit sahaja boleh memainkan muzik sehingga tiga jam.

    Sony ULT FIELD 7
    Sony ULT FIELD 7
    Sony ULT FIELD 1
    Sony ULT FIELD 1

    ULT FIELD 1 pula adalah pembesar suara wayarles yang lebih kecil, dengan bateri yang boleh bertahan selama 12 jam. Ia turut mempunyai rating kalis air dan debu IP67 supaya ia boleh digunakan di luar. Ia ditawarkan dalam pilihan warna hitam, putih, kelabu dan oren.

    Sementara itu, ULT WEAR adalah fon kepala wayarles yang mempunyai teknologi pembatalan hingar (noise cancelling) mirip siri Sony 1000X. Dengan cip Integrated Processor V1, ia boleh membatalkan hingar di sekeliling dengan sangat efektif.

    Ia mempunyai kusyen yang selesa untuk dipakai di sekeliling telinga dan boleh dilipat supaya ia lebih mudah disimpan. Ia boleh dihubungkan dengan dua peranti serentak, manakala baterinya boleh bertahan sehingga 50 jam. Pengecasan selama tiga minit sahaja sudah cukup untuk penggunaan selama 90 minit.

    Sony ULT WEAR

    ULT WEAR akan dijual di Malaysia bermula bulan April, manakala produk ULT lain akan dijual di Malaysia bermula bulan Jun. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Sony

     

    Artikel Terkini

    Whatsapp kini benarkan ‘pin’ 3 mesej dalam sembang

    WhatsApp telah meningkatkan ciri-cirinya untuk menampung interaksi kumpulan besar, bertujuan untuk bersaing dengan platform seperti Telegram dan Discord. Baru-baru ini, ia meningkatkan...

    ASUS akan lancarkan komputer berfokuskan AI pada 21 Mei 2024

    Syarikat komputer dari Taiwan, ASUS, telah mengumumkan acara pelancaran virtual Next Level. AI Incredible. yang akan berlangsung pada hari Selasa, 21 Mei...

    Instagram ingin mudahkan pencipta kandungan kecil dapat lebih banyak tontonan dan pendedahan

    Pada waktu ini, kandungan video pendek yang dipaparkan dalam Instagram Reels kerap merupakan video yang dimuat naik semula (reposted) oleh pemilik akaun...

    Semua kaunter khidmat pelanggan Rapid KL kini terima kad debit, kredit

    Rapid Rail Sdn Bhd (Rapid Rail) selaku pengendali perkhidmatan pengangkutan awam rel Rapid KL mengumumkan bahawa semua kaunter perkhidmatan pelanggannya sudah mula...

    Assassin’s Creed Mirage akan ditawarkan untuk iPhone dan iPad pada 6 Jun 2024

    Siri iPhone 15 Pro dan iPhone 15 Pro Max serta tablet iPad yang dilengkapi cip M1 sudah mempunyai kuasa pengkomputeran yang cukup...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X