fbpx
More

    Sony WF-1000XM4 diumum di Malaysia: Fon telinga wayarles TWS premium berharga RM1,099

    Sony Malaysia hari ini telah mengumumkan fon telinga wayarles terbaru iaitu WF-1000XM4 yang menampilkan pelbagai ciri-ciri premium termasuklah teknologi pembatalan hingar (noise cancellation) yang diperbaharui, Adaptive Sound Control dan Quick Attention mode.

    WF-1000XM4 dilengkapi cipset Integrated Processor V1 oleh Sony yang meningkatkan kualiti pembatalan hingar, dengan saiz pemacu (driver) 6mm, saiz magnet yang lebih besar sebanyak 20% berbanding generasi sebelumnya serta dua sensor mikrofon yang digunakan untuk mengesan hingar dan membatalkannya.

    Magnet dan dipahragm yang lebih besar memberikan prestasi yang lebih tinggi dalam frekuensi rendah serta membatalkan hingar dengan menjana signal pembatalan (cancellation signal) dalam jurang frekuensi rendah.

    WF-1000XM4 menyokong teknologi High-Resolution Audio Wireless dengan codec LDAC, Digital Sound Enhancement Engine (DSEE) Extreme, Edge-AI dan 360 Reality Audio. Ia turut mempunyai rating kalis air IPX4 supaya anda boleh menggunakannya dalam pelbagai jenis cuaca.

    Ia turut dilengkapi fungsi Speak-to-Chat di mana fon telinga ini akan merendahkan kelantangan audio secara automatik apabila pengguna mula bercakap dengan orang lain. Sebaik sahaja percakapan tamat, audio dalam fon telinga akan dikuatkan semula.

    Selain itu, Adaptive Soud Control pula mengesan aktiviti yang sedang dilakukan oleh pengguna seperti berjalan kaki, menunggu atau melancong, kemudian melaraskan tetapan bunyi secara automatik untuk menghasilkan bunyi terbaik dalam situasi berkenaan.

    Sony mengatakan bateri dalam fon telinga wayarles ini boleh bertahan sehingga lapan jam, kemudian dengan tambahan 16 jam daripada bateri dalam bekasnya. Untuk pengecasan pula, pengecasan selama lima minit menghasilkan penggunaan selama 60 minit dan ia juga menyokong pengecasan wayarles Qi.

    WF-1000XM4 akan dijual dalam Malaysia bermula pertengahan bulan Julai 2021 pada harga RM1,099. Pra-tempahan telah dibuka sehingga 15 Julai di Sony Store, Sony Store Online dan pengedar sah. Setiap pra-tempahan akan menerima pad pengecasan wayarles Qi bernilai RM339 secara percuma.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan fon telinga ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Ulasan HONOR X7b 5G – ‘Entry level’ tapi macam ‘mid-range’?

    HONOR X7b versi 5G telahpun dilancarkan pada 22 April 2024 di pasaran Malaysia dengan harga RM899 memberikan spesifikasi tersendiri dan membawa storan...

    Kerjasama PETRONAS, CelcomDigi bakal transformasi tekno-digital 5G untuk sektor tenaga

    PETRONAS dan CelcomDigi bekerjasama melalui satu Memorandum Persefahaman (MoU) bagi memacu usaha transformasi digital dan kemampanan untuk industri tenaga dengan memanfaatkan kuasa...

    TSMC bakal hasilkan cip dengan proses 1.6nm menjelang 2026

    TSMC mengumumkan proses pembuatan 1.6nm untuk cip dan ia juga termasuk rangkaian penghantaran kuasa yang meningkatkan kecekapan kuasa dan ketumpatan transistor dengan...

    Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro tawar hadiah sehingga RM10,000, acara bakal diadakan pada...

    Sempena pelancaran Infinix GT 20 Pro pada 2 Mei ini, Infinix Malaysia akan menganjurkan Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro iaitu sebuah...

    Samsung Galaxy Unpacked kedua dijadualkan pada 10 Julai 2024

    Acara Samsung Galaxy Unpacked yang akan datang dijadualkan pada 10 Julai 2024 di Paris, bertepatan dengan penganjuran City of Love Sukan Olimpik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X