fbpx
More

    Spesifikasi penuh dan poster rasmi Samsung Galaxy Z Flip3 5G tertiris!

    Samsung bakal mengadakan acara pelancaran Galaxy Unpacked pada 11 Ogos ini dimana mereka akan melancarkan beberapa telefon pintar termasuklah Samsung Galaxy Flip3. Terbaru, spesifikasi penuh dan poster rasminya telah tertiris di dalam talian.

    Melihat kepada gambar poster, Galaxy Z Flip3 akan menggunakan reka bentuk yang hampir sama dengan generasi sebelumnya. Ia akan dilengkapi skrin 6.7 inci Super AMOLED FHD+ dan menyokong kadar segar semula 120Hz. Skrinnya akan menggunakan perlindungan Corning Gorilla Glass Victus.

    Pada bahagian belakang pula, ia akan menggunakan skrin kedua 1.9 inci dengan resolusi 512 x 260 piksel. Skrin ini dikatakan berfungsi untuk menunjukkan notifikasi serta mengawal lagu dan panggilan.

    Poster rasmi tersebut juga menunjukkan bahawa ia dilengkapi dua kamera dengan kamera utama 12MP f/1.8 dan kamera ultra lebar 12MP f/2.2.

    Pada bahagian hadapan, ia akan menggunakan kamera 12MP. Galaxy Z Flip3 dijangka mempunyai penstabilan imej optik (OIS) dan mampu merakam video berkualiti tinggi seperti Galaxy Z Fold3.

    Selain dari itu, peranti ini juga bakal dikuasai oleh cipset Snapdragon 888 bersama RAM 8GB LPDDR5 dan storan UFS 3.1 sehingga 256GB. Ia akan dilengkapi bateri 3,300mAh yang menyokong pengecasan pantas wayarles.

    Galaxy Z Flip3 juga bakal hadir dengan ciri kalis air IPX8, sensor cap jari sisi dan pengesanan muka. Ia akan ditawarkan dengan tiga warna iaitu Phantom Black (hitam), Lavendar (ungu) dan Cream (kuning).

    Untuk harga pula, ia mungkin dijual sekitar EUR 1099 (~RM5,454) untuk varian RAM 8GB dan storan 128GB.

    Jadi, adakah anda berpuas hati dengan spesifikasi Galaxy Z Flip3? Berikan komen anda di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    Nothing tawarkan Android 15 Beta 1 pada Phone (2a) tetapi bukan pada telefon andalannya

    Android 15 sedang menjana keterujaan dengan butiran lanjut dijangka daripada Google pada acara I/O yang akan datang. Menjelang pengumuman ini, beberapa pengeluar...

    Sony Xperia 10 VI dilancar: Telefon pertengahan dengan skrin OLED 21:9, SD 6 Gen...

    Selain melancarkan telefon pintar andalan Xperia 1 VI pada hari ini, Sony turut melancarkan telefon pintar kelas pertengahan Sony Xperia 10 VI....

    Sony Xperia 1 VI dilancar: SD 8 Gen 3, OLED 120Hz, kamera dengan zum...

    Sony telah melancarkan telefon pintar andalannya (flagship) yang terbaru iaitu Sony Xperia 1 VI. Seperti telefon-telefon Xperia 1 sebelum ini, ia mempunyai...

    Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 dilancar di Malaysia: Skrin 3K 144Hz, bateri 10,000mAh, cas...

    Pada hari ini, Xiaomi Malaysia melancarkan Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 iaitu sebuah tablet besar dengan skrin berukuran 12.4 inci dan boleh...

    Apple sekat lebih ~RM33 bilion dalam percubaan penipuan menerusi App Store

    Dalam tempoh empat tahun (2020-2023), Apple mengatakan bahawa mereka telah menghalang lebih $7 bilion (~RM33 bilion) dalam transaksi penipuan, menyekat 375,000 aplikasi...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X