fbpx
More

    Spesifikasi penuh Google Pixel 5 bocor, mungkin berharga ~RM2481

    Telefon flagship Google iaitu Google Pixel 5 akan dilancarkan pada minggu hadapan, 30 September ini. Berdasarkan sumber terkini dari Jerman, spesifikasi penuh telefon ini telah pun tertiris.

    Seperti yang telah dikatakan sebelum ini, Pixel 5 akan dilengkapi dengan cipset kelas pertengahan iaitu Snapdragon 765G yang hanya akan menyokong jaringan Sub-6 5G dan tidak menyokong mmWave 5G.

    Selain itu, telefon ini akan hadir dengan skrin 6 Inci OLED dengan kadar segar semula 90Hz serta sokongan HDR. Ia juga akan dilengkapi dengan perlindungan skrin Gorilla Glass 6 dan akan mempunyai sensor cap jari konvensional pada panel belakang telefonnya.

    Sedikit mengejutkan, Pixel 5 dikatakan akan hadir dengan RAM 8GB serta storan sebesar 128GB.

    Pada bahagian belakang telefon ini, ia akan dilengkapi dengan dua kamera dengan kamera utama 12.2MP serta kamera ultra lebar 16MP. Pada bahagian depan, ia akan menggunakan satu kamera swafoto 8MP. Kamera utama Pixel 5 mampu untuk merakam video sehingga 4K 60fps manakala kamera swafotonya hanya pada 1080P 30fps.

    Bateri telefon ini adalah 4,080mah dan mempunyai pengecasan pantas 18W. Ia juga akan menyokong cas wayarles dan cas wayarles terbalik. Pixel 5 juga dikatakan akan hadir dengan pembesar suara stereo, sokong NFC dan satu slot kad SIM.

    Ia juga mempunyai pengiktirafan ketahanan air dan debu, IP68 dan rangkanya diperbuat daripada 100% aluminium yang dikitar semula.

    Telefon ini akan hadir dengan perisian Android 11 dari hari pertama dilancarkan dan akan ditawarkan dengan dua warna iaitu hijau dan hitam. Untuk harga pula, Pixel 5 dijangka akan dijual pada tanda harga sekitar $599(~RM2481).

    Bagaimana dengan spesifikasi penuh Pixel 5 yang tertiris ini? Adakah anda teruja untuk membeli telefon ini? Komen di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : GSMArena

     

    Artikel Terkini

    Pertandingan PUMA x PLAYSTATION Social Media Fit Check, berpeluang menang PlayStation 5

    PUMA Malaysia melancarkan koleksi eksklusif PLAYSTATION dengan hebat dengan menawarkan aktiviti yang menarik untuk meraikan acara tersebut. Salah satu acara yang menarik...

    vivo Y18 dilancar di Malaysia: Helio G85, RAM 8GB dan bateri 5,000mAh berharga RM599

    vivo telah melancarkan vivo Y18 baharu di pasaran Malaysia secara senya-senyap membawa harga RM599. vivo Y18 merupakan telefon pintar dalam segmen permulaan yang memuatkan...

    Anda boleh dapatkan set urut OGAWA dengan pembelian telefon vivo terpilih

    vivo Malaysia kini sedang menganjurkan promosi khas yang dibuat dengan kerjasama jenama kelengkapan urut OGAWA. Dengan setiap pembelian vivo V30, vivo V30...

    JPJ dan MOT tidak pernah beri kelulusan kepada BJAK untuk pembaharuan LKM dan cukai...

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Malaysia memberikan perhatian serius terhadap iklan yang dikeluarkan oleh BJAK Sdn. Bhd. berkaitan perkhidmatan pembaharuan Lesen Kenderaan Motor...

    Menteri Pendidikan Tinggi umum Fakulti AI pertama Malaysia akan dilancar pada 10 Mei ini

    Kerajaan Malaysia memberi tumpuan kepada peningkatan kemahiran tempatan dalam bidang kecerdasan buatan (AI) untuk menyokong permintaan tenaga kerja yang akan dipacu oleh...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X