fbpx
More

    TikTok Malaysia lancarkan #InspirasiRamadan dan #InspirasiRaya, berpeluang menang sehingga ~RM2,199

    Hari ini, TikTok Malaysia mengumumkan kempen perayaannya dengan hashtag #InspirasiRamadan dan #InspirasiRaya dalam semangat pembaikian diri dan pembangunan rohani. Kempen ini bertujuan untuk menggalakkan masyarakat untuk memberi inspirasi kepada satu sama lain melalui petua semasa bulan puasa dan mendokumentasikan detik-detik Raya mereka.

    Dalam kenyataan akhbar, TikTok Malaysia berkata mulai hari ini hingga 14 April 2023, pengguna boleh dapatkan inspirasi daripada pencipta terkenal seperti Khairul Aming, Boss James, Ryan Bakery dan Zarul Hafiz. Ini termasuk makanan, kecantikan, kesihatan, kecergasan, seni, muzik dan hiburan untuk mengharungi tempoh Ramadan dan persiapan Raya menerusi hashtag #InspirasiRamadan.

    Selain itu, pengguna juga boleh menyertai kempen ini dengan mencabar pencipta dengan berkongsi godaman Ramadan. Untuk menggalakkan lagi penyertaan, TikTok akan memilih 30 pemenang inspirasi yang berkongsi video mereka dengan hashtag #InspirasiRamadan untuk memenangi barangan eksklusif TikTok.

    Kini, TikTok sedang berusaha untuk mendigitalkan perjalanan dan mengumpulkan komuniti dari setiap negeri. Oleh itu, pengguna boleh membuat kandungan ‘Balik Kampung’ dari 15 April hingga 7 Mei 2023.

    Dengan menyiarkan video, mendaftar masuk, berkongsi halaman, mengikuti akaun TikTok terpilih atau menjemput pengguna baharu untuk menyertai kempen, pengguna juga boleh membuka kunci hadiah termasuk baucar Mydin untuk komuniti dalam lokasi. Peserta yang paling aktif dan berdedikasi juga akan diberi peluang untuk pergi dengan hadiah istimewa pada akhir kempen.

    Selain itu, sebagai sebahagian daripada misi TikTok, syarikat itu juga memperkenalkan Effect House Mission untuk menggalakkan pengguna mengeluarkan kreativiti mereka dalam mereka bentuk filters and effects Ramadan dan Raya. Dengan ini, mereka berpeluang untuk memenangi hadiah bernilai USD500 (~RM2,199).

    Semasa musim perayaan ini, TikTok telah bekerjasama dengan bakat-bakat dari Rocketfuel Entertainment untuk menghidupkan semula karya klasik Raya. Antaranya adalah Ara Johari, Ernie Zakri dan Syamel mencipta semula lagu-lagu seperti Suasana Di Hari Raya, Suasana Hari Raya dan Selamat Hari Raya dengan susunan baharu yang segar untuk menggalakkan lebih ramai pengguna muda menari, menyanyi dan mengikut rentak lagu-lagu Raya ikonik ini.

    Adakah anda berminat menjadi salah seorang ‘TikTokkers’? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    HUAWEI nova 12i dilancar di Malaysia: SD 680, kamera 108MP dan storan 256GB pada...

    HUAWEI memperkenalkan HUAWEI nova 12i di seluruh negara, tambahan terbaru kepada siri nova dengan reka bentuk anggun. Ia menampilkan reka bentuk Cincin...

    Sony menukar polistirena kepada biopolimer biodegradasi dalam bungkusan untuk pelihara alam

    Sony merupakan syarikat pertama dalam industri yang menghapuskan penggunaan bahan kusyen buih polistirena untuk TV besar melibatkan BRAVIA 9 dan TV LED...

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar dengan ChatGPT terbina dalam bermula RM459

    Fon telinga terbaharu Nothing datang dalam dua model iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Nothing Ear ialah tawaran perdana baharu yang...

    WhatsApp sedang uji ciri benarkan anda melihat kenalan yang baru saja ‘online’

    WhatsApp sedang menguji ciri baru yang membolehkan pengguna dengan mudah melihat siapa daripada rakan atau kenalan mereka yang baru sahaja 'online'. Ciri...

    Laluan KTM Komuter Tg Malim – KL Sentral beroperasi dengan frekuensi 15 minit mulai...

    Pengumuman baharu Keretapi Tanah Melayu (KTM) memberikan berita gembira kepada penduduk di Lembah Klang apabila laluan Komuter Tanjung Malim ke KL Sentral...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X