fbpx
More

    Tingkatkan tahap fotografi anda dengan fungsi FlexCam pada Samsung Galaxy Z Flip4 5G

    Telefon pintar lipat bukan sahaja menampilkan reka bentuk yang canggih dan menarik perhatian, malah ia membenarkan pengguna untuk mendirikan telefon seperti sebuah tripod dan mengambil gambar daripada jauh, sesuatu yang tidak boleh dilakukan langsung oleh telefon pintar biasa.

    Beberapa model telefon pintar lipat sudah pun ditawarkan dalam pasaran Malaysia pada waktu ini, namun hanya Samsung Galaxy Z Flip4 5G sahaja yang membenarkan anda untuk mengambil gambar dengan sudut yang menarik, terutamanya dengan ciri FlexCam. Jika anda masih tidak mengetahui tentang ciri tersebut, kami akan terangkan bagaimana ia boleh membawa fotografi dan videografi anda ke tahap yang seterusnya:

    Selamat tinggal tripod!

    Selalunya, telefon pintar konvensional memerlukan anda untuk memegangnya sewaktu mengambil gambar, ataupun ia perlu dipautkan kepada sebuah tripod jika anda ingin mengambil gambar daripada jauh. Ini adalah kerana telefon pintar tidak boleh berdiri dengan sendiri, jadi seseorang perlu sentiasa memegang telefon tersebut.

    Dengan Galaxy Z Flip4, anda tidak perlu lagi menggunakan tripod. Anda hanya perlu lipat sedikit telefon ini, kemudian ia sudah boleh didirikan di atas sebarang permukaan rata. Anda boleh lipat telefon ini pada sebarang sudut, jadi anda boleh laraskannya jika anda perlu letakkannya di atas permukaan yang senget.

    Rakam video seperti camcorder

    Merakam video dengan telefon pintar bukanlah sesuatu yang ergonomik kerana reka bentuknya yang nipis dan sukar dipegang dengan satu tangan. Dengan Galaxy Z Flip4, anda boleh lipatkan telefon ini sebanyak 90°, pegangnya dalam mod lanskap kemudian anda boleh menggunakannya seperti camcorder.

    Fungsi ini akan memudahkan anda untuk merakam video dengan lebih lama, terutamanya untuk merakam vlog atau membuat siaran langsung dalam media sosial.

    Mudahkan panggilan video

    Untuk sebuah telefon biasa, jika anda ingin membuat panggilan video, anda perlu pegang telefon tersebut pada setiap masa atau mendirikannya di sebalik dinding. Ini mungkin agak sukar dilakukan jika anda berada di kawasan luar, terutamanya jika anda tidak boleh mencari objek yang boleh mendirikan telefon.

    Dengan ciri FlexCam dalam Galaxy Z Flip4, anda boleh letakkan telefon ini di sebarang permukaan, lipat telefon ini secara separuh kemudian anda sudah boleh gunakan kamera swafoto pada skrin utama untuk menyertai panggilan video dengan mudah dan selesa.

    Ambil selfie dengan sudut yang lebih luas

    Jika anda ingin mengambil gambar wefie beramai-ramai dengan ahli keluarga atau rakan-rakan, anda memerlukan kamera ultra-lebar dengan sudut penglihatan yang sangat luas. Kamera swafoto dalam telefon biasa selalunya hanya mempunyai sudut sekitar 100° yang tidak cukup untuk tujuan ini.

    Untuk situasi sedemikian, anda boleh gunakan kamera ultra-lebar pada Galaxy Z Flip4 untuk pastikan semua orang boleh memasuki gambar. Anda hanya perlu lipat telefon ini secara separuh dengan kamera ultra-lebarnya menghadap ke anda, kemudian anda boleh gunakan skrin luaran di sebelah lensa untuk membantu anda mengambil wefie. Fungsi seperti ini langsung tidak boleh dilakukan oleh telefon biasa.

    Jika anda berminat untuk memiliki telefon unik ini, anda kini boleh membelinya pada harga diskaun untuk masa terhad. Samsung Malaysia kini sedang menganjurkan promosi khas untuk Samsung Galaxy Z Flip4 di mana anda boleh menerima diskaun sebanyak RM400 daripada harga asalnya. Anda juga akan menerima jaminan lanjutan Samsung Care+ 1 Year Extended Warranty (bernilai RM499) secara percuma dan penggantian lapisan perlindungan skrin sebanyak tiga kali.

    Promosi ini akan berlangsung sehingga 30 Jun 2023 sahaja. Layari laman web Samsung Malaysia untuk maklumat lanjut mengenai promosi ini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan Galaxy Z Flip4 dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    [Ditaja oleh Samsung Malaysia]

     

    Artikel Terkini

    Siri iQOO Z9 5G dilancar di Malaysia: SD 7 Gen 1 & bateri 6,000mAh...

    Seperti khabar angin sebelum ini, iQOO Malaysia telah melancarkan dua model telefon pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan iaitu iQOO Z9 5G...

    KWSP umumkan Akaun 3, penstrukturan semula bermula 11 Mei 2024

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bersedia untuk mendedahkan Akaun 3 atau akaun Fleksibel pada 25 April hari ini, menandakan penstrukturan semula yang...

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    WhatsApp sedang uji ciri berkongsi fail tanpa sambungan internet

    WhatsApp sedang bersiap untuk kemas kini penting yang satu memberi tumpuan kepada membolehkan perkongsian fail melalui rangkaian tempatan dan menambah ciri mengambil...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X