fbpx
More

    Touch ‘n Go eWallet lancarkan GOprotect, platform pelan insurans untuk rakyat Malaysia

    Hari ini, Kumpulan Touch ‘n Go melalui TNG Digital telah melancarkan Goprotect, platform baharu di mana pengguna TNG eWallet boleh membeli pelbagai jenis tawaran insurans. Pada masa ini, GOprotect menampilkan enam produk insurans seperti WalletSafe, SafeTrip, SafeHome, CarInsure, CI Insure dan MotoInsure.

    TNG berkata pengguna dijamin proses tuntutan tanpa kerumitan melalui talian hotline tuntutan syarikat insurans 24/76 serta menjejaki polisi insurans melalui tab “Dasar Saya” (My Policies) dalam aplikasi tersebut. Syarikat itu turut memberitahu bahawa proses mendapatkan pelan insurans boleh dilakukan dalam masa kurang daripada tiga minit.

    Menurut syarikat itu, terdapat faedah tambahan dalam membeli pelan insurans dalam aplikasi. Anda boleh merujuk kepada setiap pelan insurans sebagai ringkasan ringkas:

    • WalletSafe – Bermula daripada hanya RM1 selama enam bulan, pengguna boleh mendapatkan perlindungan diri mereka dengan WalletSafe. Sekiranya berlaku kematian akibat kemalangan atau COVID-19, membayar jumlah baki sehingga 10x dengan maksimum RM25,000 dalam eWallet mereka dan baki GO+.
    • SafeTrip – Bermula daripada RM3 setiap hari, pengguna boleh dilindungi untuk kesulitan perjalanan, perbelanjaan perubatan, kemalangan diri dan perlindungan tambahan COVID-19.
    • SafeHome – Menawarkan sehingga 66% penjimatan dan melindungi rumah seseorang daripada kerugian atau kerosakan sehingga RM3 juta untuk bangunan dan sehingga RM50,000 untuk kandungannya akibat kebakaran dan lain-lain. Pengguna juga boleh menerima pelepasan tunai RM2000 dan RM5000 seorang dalam perlindungan perubatan. Nota pembatalan percuma juga disediakan untuk pengguna yang membatalkan polisi sedia ada mereka dan mendapatkan bayaran balik penuh dalam tempoh 60 hari dari tarikh mula polisi mereka jika mereka tidak dapat menamatkan polisi mereka dengan bank.
    • CI Insure – Menawarkan manfaat Elaun Bantuan Gaya Hidup yang menyediakan elaun tunai sehingga RM5000 sebulan selama 3 bulan, penjagaan kejururawatan di rumah, penjagaan hospis, penjagaan paliatif dan perbelanjaan pembersihan rumah. Pengguna juga boleh mendapatkan Perkhidmatan Pengurusan Kes Perubatan Peribadi yang disediakan oleh Teladoc Health, Inc.
    • CarInsure – Perlindungan kemalangan peribadi percuma bernilai sehingga RM50,000.
    • MotoIsure – Menawarkan pilihan untuk memperbaharui cukai jalan bersempena dengan pembelian insurans mereka.

    Selain itu, TNG mengumumkan bahawa bermula dari sekarang hingga 31 Mei 2023, TNG eWallet akan memberikan pulangan tunai 100% kepada enam pemenang bertuah setiap hari apabila mereka membeli sebarang produk insurans melalui eWallet. Untuk maklumat lanjut tentang GOprotect, anda boleh lawati portal web rasminya di sini.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Pameran HUAWEI XMAGE Malaysia “A Heartwarming World” kini di Malaysia

    HUAWEI dengan bangga mengumumkan pelancaran Pameran HUAWEI XMAGE Malaysia bertema "A Heartwarming World – 12 Years of HUAWEI Photography" di Pavilion Sentul...

    TikTok sedang menguji ciri muat naik video selama 60 minit

    TikTok sedang menguji ciri baharu dengan muat naik video sehingga 60 minit dan menjadikannya seperti YouTube. Ciri ini kini tersedia kepada kumpulan...

    Xiaomi akan lancarkan SUV elektrik untuk bersaing dengan Tesla Model Y pada 2025

    Jualan kereta elektrik Xiaomi SU7 meningkat mendadak sejak dilancarkan dan dengan mudah mencapai sasaran jualan sebanyak 100,000. Menurut laporan, Xiaomi kini sedang...

    Yoodo bakal hentikan operasinya pada 29 Ogos 2024

    Dalam menunaikan komitmen aku janji kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berkaitan penggabungan CelcomDigi, Yoodo mengumumkan bahawa perkhidmatan mereka akan dihentikan...

    Google perkenal ciri perlindungan kecurian untuk keselamatan peranti dan data anda

    Telefon pintar membantu pengguna menyimpan maklumat peribadi dan data berharga menjadikannya sasaran yang menarik untuk kecurian. Untuk meningkatkan keselamatan, satu set baharu...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X