fbpx
More

    TV Android mampu milik, OnePlus TV siri U dan siri Y dilancarkan: Tontonan 4K berharga ~RM744

    OnePlus baru sahaja melancarkan beberapa model TV pintar dengan harag yang sangat berpatutan di pasaran India. Model TV baharu ini tergolong kepada dua siri iaitu OnePlus TV siri U dan OnePlus TV siri Y.

    Untuk pengetahuan anda, terdapat model 55 inci 4K, 43 inci FHD dan 32 inci HD dalam dua siri ini. Kesemuanya dioperasikan oleh sistem Android Pie TV dengan antara muka yang bernama OxygenPlay.

    OnePlus TV siri U 55 inci 4K

    Model 55 inci dengan janaan cip MediaTek MT5887, memori 3GB dan storan dalaman 16GB ini merupakan model yang paling gah di antara model baru yang dilancarkan.

    Ia direka dengan kerangka besi dan bingkai aluminium aloi yang menampakkan model TV ini lebih menarik. Terdapat juga pelindung boleh tanggal untuk melindungi port di TV anda.

    TV 55 inci ini dilengkapi panel paparan LED beresolusi 3840 x 2160 piksel dengan sokongan warna gamut DCI-P3 sehingga 93%. Teknologi Gamma Engine yang digunakan bertindak untuk mengoptimumkan tontonan dengan menambah baik warna. Turut hadir adalah sokongan HDR, HDR 10/10+, Dolby Vision dan HLG.

    OnePlus TV siri Y 43 inci FHD dan 32 inci HD

    Model 43 inci dan 32 inci siri Y pula hadir dengan kebanyakan spesifikasi yang sama. Spesifikasi yang sama termasuklah sokongan HD, pengoptimuman Gamma Engine dan konfigurasi pembesar suara 20W dengan sokongan bunyi Dolby.

    Kedua-dua model ini hadir dengan memori 1GB dan storan sehingga 8GB. Untuk pengetahuan anda, TV ini boleh dikawal melalui peranti Android atau iOS anda menggunakan Bluetooth.

    Sebagai peringatan, harga yang dipaparkan dalam Ringgit Malaysia (RM) ialah harga yang ditukarkan ke dalam nilai mata wang Malaysia berdasarkan harga rasminya di pasaran India.

    • OnePlus TV siri U 55 inci: 49,999 Rupee (~RM2,864)
    • OnePlus TV siri U 55 inci: 22,999 Rupee (~RM1,317)
    • OnePlus TV siri U 55 inci: 12,999 Rupee (~RM774)

    Apa pun, kami masih ketiadaan maklumat berkenaan kehadiran TV mesra poket ini di pasaran Malaysia. Beritahu kami di laman Facebook jika anda berminat dengan TV pintar ini dan kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Gadgets360

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X