fbpx
More

    Twitter mungkin hadapi muflis kerana eksekutif tertinggi letak jawatan

    Twitter mungkin hadapi muflis kerana beberapa eksekutif tertinggi telah meletak jawatan. Editor Urusan Platformer, Zoë Schiffer mengatakan bahawa Elon Musk mengadakan mesyuarat semua pihak di mana beliau memberitahu pekerja bahawa muflis mungkin akan berlaku.

    Schiffer juga menyatakan bahawa pekerja diberitahu tentang mesyuarat itu hanya sejam sebelum itu dan Musk muncul lewat 15 minit. Beliau memberitahu pekerja bahawa jika mereka boleh secara fizikal ke pejabat dan tidak muncul maka peletakan jawatan diterima. 

    Nampaknya, Musk akan menerima beberapa peletakan jawatan. Seperti yang dinyatakan oleh Kurt Wagner dari Bloomberg bahawa kedua-dua Yoel Roth, Ketua Amanah dan Keselamatan Twitter dan Robin Wheeler, Ketua Jualan Twitter dilaporkan meletak jawatan.

    Hanya beberapa jam sebelum itu, tiga eksekutif tertinggi lain iaitu CISO Lea Kissner, Ketua Pegawai Privasi, Damien Kieran dan Ketua Pegawai Pematuhan, Marianne Fogarty juga meninggalkan syarikat itu. 

    Ini sudah tentu selepas idea bernas untuk melancarkan lencana “Rasmi” untuk pengguna Twitter yang disahkan. Pada asasnya tanda semak untuk tanda semak. Yang berlangsung selama beberapa jam. Isu terbesar dengan Twitter sekarang, mungkin hanya potensinya untuk terbakar.

    Menurut Schiffer, salah seorang kakitangan undang-undang kanan Twitter menghantar mesej Slack dalaman kepada pekerja yang menyatakan bahawa Musk meletakkan syarikat itu pada risiko yang besar.

    Ini semua di atas Twitter yang berpotensi menghadapi denda berbilion daripada FTC. Yang boleh menjadi sebab mengapa Musk menyebut kebankrapan sebagai realiti yang berpotensi. Sebelum ini, Musk telah menyingkirkan pasukan komunikasi dan memberhentikan ribuan kakitangan Twitter yang lain.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    Sumber: Android Headlines

     

    Artikel Terkini

    Siri iQOO Z9 5G dilancar di Malaysia: SD 7 Gen 1 & bateri 6,000mAh...

    Seperti khabar angin sebelum ini, iQOO Malaysia telah melancarkan dua model telefon pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan iaitu iQOO Z9 5G...

    KWSP umumkan Akaun 3, penstrukturan semula bermula 11 Mei 2024

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bersedia untuk mendedahkan Akaun 3 atau akaun Fleksibel pada 25 April hari ini, menandakan penstrukturan semula yang...

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    WhatsApp sedang uji ciri berkongsi fail tanpa sambungan internet

    WhatsApp sedang bersiap untuk kemas kini penting yang satu memberi tumpuan kepada membolehkan perkongsian fail melalui rangkaian tempatan dan menambah ciri mengambil...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X