fbpx
More

    Visi Samsung untuk 2024: Lonjakan ke hadapan dengan penyepaduan AI dalam produk

    Dalam langkah berani ke arah inovasi, Samsung telah mengumumkan rancangan untuk mengintegrasikan lebih banyak ciri kecerdasan buatan (AI) ke dalam produknya pada tahun 2024. Keputusan strategik ini sejajar dengan komitmen syarikat untuk kekal di barisan hadapan kemajuan teknologi dan meningkatkan pengalaman pengguna di pelbagai bidang.

    AI & Peningkatan Kehidupan: Landskap AI berkembang pesat dengan arah aliran teknologi menghala ke arah masa depan AI generatif. Model bahasa besar dan teknologi AI pelbagai modal adalah pemain utama dalam transformasi ini, membentuk masa depan pengalaman telefon pintar. Samsung menyasarkan untuk meneroka dan melaksanakan kemajuan ini dalam sektor yang berbeza, mempamerkan aplikasi seperti chatbot dikuasakan AI, ChatGPT oleh OpenAI, dan pembantu suara seperti Bixby dan Alexa.

    Penggabungan AI Mudah Alih dijangka merevolusikan interaksi pengguna, menjadikan tugas seperti menyusun e-mel, meringkaskan dokumen dan menterjemahkan kandungan yang disepadukan dengan lancar ke dalam kehidupan seharian. Implikasi daripada inovasi ini adalah besar, menjanjikan kehidupan yang lebih mudah dan efisyen kepada pengguna secara keseluruhannya.

    AI & Fotografi: Samsung mengakui peranan rumit AI dalam fotografi, khususnya dalam kamera telefon pintar. Penyepaduan pengkomputeran fotografi memastikan penyelenggaraan dan penyesuaian automatik gambar, menjamin tangkapan yang sempurna. Selain itu, Samsung merancang untuk memanfaatkan teknologi LiDAR bagi meningkatkan kelajuan fokus automatik dan keseluruhan pengalaman fotografi. 

    Samsung ingin memberikan pengalaman suntingan foto yang kompleks, mudah dan boleh diakses oleh semua pengguna, dengan ciri-ciri seperti cadangan suntingan dan penapis (contohnya, penapis usia tua yang viral di TikTok), alat auto-generatif (seperti Content Aware Fill oleh Photoshop), dan pembangkit imej AI seperti Magic Edit oleh Canva. Ini menunjukkan usaha Samsung untuk menjadikan setiap pengguna sebagai jurugambar profesional dan hadir menarik di media sosial dengan usaha yang minima.

    AI & Permainan: Samsung tidak mengabaikan komuniti permainan dalam rancangan penyepaduan AI untuk menyerlahkan impak AI pada permainan, memfokuskan pada peningkatan interaksi dan pengalaman. Reka bentuk permainan dan penghasilan tahap yang dipacu AI menjanjikan persekitaran permainan yang lebih mendalam dan realistik. Watak bukan pemain yang realistik (NPC) dan kelakuan musuh turut menyumbang kepada pengalaman permainan secara keseluruhan. 

    Samsung merancang untuk mengoptimumkan prestasi permainan, terutamanya dalam permainan mudah alih dengan memperkenalkan paparan hiper-realistik, permainan yang diperkaya dengan AI yang mengkaji dan menyesuaikan diri dengan tabiat pengguna serta memastikan sesi permainan yang lebih tahan lama. Langkah ini sejajar dengan permintaan yang semakin meningkat untuk pengalaman bermain yang canggih pada peranti mudah alih.

    Samsung berkomitmen memasukkan AI dalam produknya pada 2024, menandakan lonjakan besar dalam teknologi dan pengalaman pengguna. Integrasi AI dalam kehidupan, fotografi, dan permainan mencerminkan dedikasi syarikat ini untuk menjadikan teknologi terkini lebih mudah diakses dan bermanfaat secara global. 

    Pada Januari 2024, pelancaran siri Samsung Galaxy akan datang dijangka membawa penigkatan kemampuan AI dalam fotografi dengan ciri-ciri seperti pengenalan pemandangan dan cadangan komposisi bijak. Dengan sokongan AI, pengguna juga menjangka mendapat kemudahan dalam aktiviti harian seperti mengarang e-mel dan meringkaskan dokumen, berfokuskan produktiviti.

    Secara keseluruhan, siri Galaxy akan datang bersiap untuk mengubah interaksi pengguna, menghadirkan telefon pintar dengan kuasa AI untuk meramal dan memenuhi keperluan mereka

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G yang akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat...

    Google Play Store kini boleh memuat turun dua aplikasi serentak

    Baru-baru ini, Google telah memperkenalkan peningkatan kecil namun ketara pada Google Play Store yang membolehkan pengguna memuat turun dua aplikasi serentak pada...

    Pengguna TNG eWallet dan MyPB kini boleh buat pembayaran QR melalui Alipay+ di Hong...

    Pengguna Touch ‘n Go eWallet (TNG eWallet) dan MyPB oleh Public Bank Berhad kini berpeluang untuk membuat pembayaran QR dengan lancar di...

    Shopee ingatkan anda supaya waspada dengan sebarang mesej yang minta maklumat peribadi

    Platform e-dagang popular, Shopee, ingin mengingatkan anda supaya kekal berwaspada terhadap sebarang mesej atau SMS yang meminta maklumat peribadi anda. Peringatan ini...

    AmBank akan lancarkan kemas kini baharu untuk aplikasi AmOnline pada Mei ini

    Jika anda mempunyai akaun AmBank, anda perlu mengambil perhatian lanjut mengenai berita ini. Untuk makluman anda, AmBank merancang untuk menaik taraf aplikasi...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X