fbpx
More

    Xiaomi Pad 6 dilancar di Malaysia: SD 870, skrin WQHD+ 11″ dan audio Dolby Atmos bermula RM1,299

    Hari ini, Xiaomi mengumumkan Xiaomi Pad 6 untuk pasaran Malaysia menampilkan paparan WQHD+ (2880 x 1800) 11 inci pada 309 ppi yang memberikan imej yang tajam dan jelas. Sementara itu, cipset Snapdragon 870 memastikan prestasi terbaik dengan sokongan bateri 8,840mAh.

    Ia menggunakan perisian MIUI menawarkan antara muka pengguna mudah alih eksklusif, peningkatan fungsi pen pintar Xiaomi generasi kedua dan papan kekunci Xiaomi Pad 6 untuk produktiviti yang lancar. Skrinnya disokong oleh Dolby Vision, gamut warna 99% DCI-P3 untuk 1.07 bilion warna (mengikut piawaian CIE 2015), kadar penyegaran paparan sehingga 144Hz dan Low Blue Light yang diperakui TÃœV Rheinland.

    Butang pada Xiaomi Smart Pen generasi kedua membolehkan anda mengambil tangkapan skrin atau bertukar dengan cepat antara fungsi penulisan, lukisan dan warna apabila diperlukan dalam aplikasi Nota. Kemudian, papan kekunci Xiaomi Pad 6 membawa fungsi ditingkatkan dan antara muka boleh suai supaya pengguna boleh membuat pintasan yang diperibadikan.

    Xiaomi Pad 6 mempunyai kamera hadapan ultra lebar dengan fungsi FocusFrame dan empat mikrofon yang mengurangkan bunyi latar belakang. Ia juga menampilkan antara muka USB 3.2 Gen 1 binaan dalam dan menyokong isyarat video output sehingga resolusi 4K pada 60Hz.

    Daripada segi audio, ia disokong Dolby Atmos dan Audio Hi-Res membawa empat pembesar suara dengan bass yang kuat. Reka bentuknya menggunakan aloi aluminium dengan bezel 6.51mm dan berat pada 490g untuk kemudahan perjalanan. Di bawah adalah tawran yang anda boleh dapatkan sebgai pembeli terawal Xiaomi Pad 6:

    Mulai 20 Julai 2023 dan seterusnya, anda boleh dapatkan tablet ini di kedai Xiaomi sah di seluruh negara, Lazada atau Shopee. Varian 6GB+128GB pada harga RM1,299 dan 8GB+256GB pada harga RM1,499 boleh didapati dalam talian dan kedai Xiaomi sah manakala versi 8GB+128GB adalah eksklusif dalam talian dan hanya boleh dibeli dari Lazada atau shopee pada harga RM1,399.

    Aksesori tablet juga boleh dibeli di kedai Xiaomi sah di seluruh negara di mana papan kekunci Xiaomi Pad 6 dan Xiaomi Smart Pen generasi kedua dijual pada harga RM399 setiap satu manakala sarung Xiaomi Pad 6 boleh dibeli dengan harga RM149 dan pelindung skrin pada harga RM79. Xiaomi Pad 6 akan disediakan dalam tiga pilihan warna iaitu Gravity Grey, Gold dan Mist Blue.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X