fbpx
More

    Xiaomi Smart Band 8 Pro, Watch S3, dan Watch 2 dilancar di Malaysia bermula RM339

    Siri Xiaomi 14 bukanlah satu-satunya peranti yang tiba secara rasmi di Malaysia. Hari ini, Xiaomi Malaysia telah melancarkan tiga peranti boleh pakai baharu untuk pasaran Malaysia iaitu Xiaomi Smart Band 8 Pro, Watch S3 dan Watch 2.

    Bermula dengan Xiaomi Smart Band 8 Pro, ia menampilkan skrin AMOLED 1.74 inci dengan kadar segar semula 60Hz yang dinaiktaraf dan resolusi 336×480 piksel. Ia cukup ringan dengan ketebalan 9.99mm dan berat hanya 22.5g. Ia juga mempunyai bingkai logam bergaya dan dilindungi oleh kaca hadapan Corning Gorilla Glass Victus.

    Selain itu, peranti ini menawarkan lebih daripada 150 mod sukan, bateri 289mAh dan penarafan 5ATM untuk ketahanan. Yang menariknya, peranti ini memaparkan kedudukan GNSS di dalam, pembantu suara Alexa dan ciri “cari telefon pintar” untuk kemudahan tambahan. Ia juga menawarkan modul pemantauan denyutan jantung 4 saluran baru dengan pelbagai sensor canggih untuk merekod data kesihatan anda secara langsung.

    Kemudian, Watch S3 menampilkan paparan AMOLED bulat 1.43 inci, bingkai aloi aluminium ringan dengan bezel dan tali yang boleh ditukar. Ia juga mempunyai lebih daripada 180+ muka jam percuma untuk dipilih. Selain itu, jam ini menjalankan sistem HyperOS baru dan menyediakan sehingga dua hari penggunaan dengan pengecasan selama minit minit manakala cas penuh mampu bertahan sehingga 15 hari.

    Seperti yang anda jangkakan, jam ini menyediakan lebih daripada 150 mod sukan termasuk mod sukan musim sejuk baru. Ia menawarkan keupayaan pemantauan kesihatan yang canggih melalui modul pemantauan denyutan jantung 12 saluran yang didakwa lebih tepat berbanding pendahulunya.

    Ia mempunyai ciri baru “Sleep Animal”. Jika anda memakai jam ini semasa tidur selama tujuh hari berturut-turut, peranti ini akan menghasilkan “Sleep Animal” yang paling sesuai dengan keadaan tidur pengguna berdasarkan corak tidur untuk tujuh hari.

    Xiaomi Watch 2 adalah peranti terakhir yang melengkapkan pelancaran hari ini. Jam ini menawarkan anda pengalaman jam pintar yang lancar dan stabil dengan lebih daripada 200 aplikasi pihak ketiga. Peranti ini menggunakan cipset Snapdragon W5+Gen 1, bateri 495mAh dan storan 32GB.

    Ia menampilkan paparan AMOLED 1.43 inci dan bingkai tengah aloi aluminium. Jam ini hadir dalam dua warna iaitu hitam dan putih. Peranti ini dilengkapi dengan fungsi kamera jarak jauh membolehkan anda pra-tonton kamera telefon bimbit anda secara langsung pada pergelangan tangan untuk pengambilan gambar dan rakaman video.

    Seperti Xiaomi Watch S3, ia juga boleh memantau denyutan jantung anda dan menghasilkan “Sleep Animal” berdasarkan corak tidur anda. Ia juga mempunyai lebih daripada 160 mod sukan termasuk mod sukan musim sejuk baru. GNSS dua jalur L1+L5 sepatutnya membantu anda menentukan lokasi anda dengan tepat di salji atau persekitaran mencabar lain.

    Harga untuk Xiaomi Smartband 8 Pro bermula dari RM339. Sementara itu, Xiaomi Watch S3 sepatutnya berharga RM699 dan RM869 untuk Xiaomi Watch 2. Sekiranya anda berminat, anda boleh membeli peranti ini dari kedai Xiaomi berlesen di Malaysia dan di kedai Xiaomi rasmi di Lazada dan Shopee. Anda juga boleh menikmati harga awal yang istimewa selagi stok masih ada dari sekarang hingga 21 Mac 2024.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X