fbpx
More

    Acer Nitro 5 dilancar di Malaysia: Komputer riba “gaming” Intel Core-H 11th Gen bermula RM4,799

    Acer Malaysia hari ini telah melancarkan komputer riba gaming terbaru iaitu Acer Nitro 5 yang dilengkapi pemproses 11th Gen Intel® Core™ H-series dan unit pemproses grafik (GPU) NVIDIA GeForce RTX 3060. Edisi ini adalah berbeza dengan Nitro 5 yang telah dilancar pada bulan April, di mana varian itu dilengkapi pemproses AMD Ryzen.

    Selain pemproses dan GPU yang berkuasa tinggi, Nitro 5 turut dilengkapi RAM DDR4 sehingga 16GB dan storan PCIe NVMe SSD 512GB bagi menyediakan prestasi pantas untuk pelbagai game terkini. Pengguna juga boleh menambah RAM sehingga 32GB dan menggunakan ruang M.2 dalam komputer untuk tambahan storan SATA 2.5 inci.

    Daripada segi paparan, Nitro 5 dilengkapi skrin IPS Full HD berukuran 15.6 inci dengan kadar segar semula 144Hz dan gamut warna NTSC 72%. Untuk hubungan internet yang kukuh, ia turut menyokong hubungan Wi-Fi 6 dan mempunyai port Ethernet (RI-45) yang menyokong Killer Ethernet E2600.

    Komputer ini dilengkapi perisian khas NitroSense yang membenarkan pengguna untuk meneliti suhu dalaman, prestasi muatan (loading), melaras kelajuan kipas dalaman serta mengubah corak pencahayaan RGB pada papan kekunci. Berikut adalah senarai harga untuk Nitro 5:

    • Acer Nitro 5 dengan Intel® Core™ i5-11400H dan RAM 8GB: RM4,799, dijual bermula akhir bulan Julai
    • Acer Nitro 5 dengan Intel® Core™ i7-11800H dan RAM 16GB: RM5,699, dijual bermula 5 Julai. Percuma Acer Gateway FAE-i5 pro Wireless Earphones (bernilai RM239) jika dibeli sebelum 9 Julai.

    Jika anda lebih berminat untuk mendapatkan Nitro 5 yang dilengkapi cipset AMD, pastikan anda baca ulasan kami terlebih dahulu di mana ia telah menghasilkan prestasi yang sangat bagus.

    Layari laman web Acer Malaysia atau laman rasmi Acer Malaysia di Shopee dan Lazada untuk maklumat lanjut tentang komputer ini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X