fbpx
More

    iPadOS 17 hadir dengan sokongan widget interaktif dan skrin kunci yang direka bentuk semula

    Apple secara rasmi telah melancarkan kemas kini iPadOS 17 hari ini. Walaupun kemas kini utama tidak menyertakan sebanyak perubahan seperti tahun-tahun kebelakangan ini, ia disertakan dengan Skrin Kunci yang disegarkan, widget interaktif dan lebih fleksibel, peningkatan fungsi Stage Manager dan banyak lagi.

    iPadOS 17 telah mula dilancarkan sekarang dan jika anda ingin menyemak peranti anda sudah tersedia atau belum, anda boleh pergi ke Tetapan > Umum > Kemas Kini Perisian. Mengikuti jejak langkah iOS 16, iPadOS 17 mendapat Skrin Kunci yang lebih disesuaikan bersama-sama dengan widget fleksibel yang interaktif.

    iPadOS 17 memperkenalkan skrin Kunci yang direka bentuk semula yang membolehkan anda menyesuaikannya dengan cara baharu, mempamerkan foto dan menambah widget untuk mendapatkan maklumat yang berkaitan dengan pantas. Ciri pelekat baharu kini boleh memaparkan semua pelekat anda di satu tempat. 

    Aplikasi “Kesihatan” kini tersedia pada iPad dengan reka bentuk yang dioptimumkan untuk paparan yang lebih besar. Penambahbaikan produktiviti memudahkan anda bekerja dengan PDF bersaiz penuh dan imbasan dokumen dalam Nota manakala Front Desk memberi anda lebih fleksibiliti untuk melaraskan kedudukan tingkap dan menyokong kamera monitor luaran. 

    iPadOS 17 turut mengemas kini penyemak imbas Safari, papan kekunci, Muzik, AirPlay dan banyak lagi. Penjadualan desktop ialah ciri yang diperkenalkan dalam iPadOS 16 tahun lepas yang membolehkan pengguna iPad membuka berbilang tetingkap aplikasi pada masa yang sama dan juga membolehkan iPad berfungsi dengan monitor luaran seperti komputer.

    Dengan pelancaran iPadOS 17, Apple telah menambah baik lagi fungsi penjadualan bahagian hadapan dan akan menambah lebih fleksibiliti berkenaan saiz dan kedudukan tetingkap. Ciri penyesuaian skrin kunci yang ditambahkan pada iPhone dalam iOS 16 kini tersedia dalam iPadOS 17. Pengguna boleh menambah widget berbeza pada antara muka skrin kunci seperti cuaca, kalendar dan nota untuk melihat maklumat dengan cepat.

    Selain itu, iPadOS 17 juga akan memperkenalkan widget interaktif yang boleh diletakkan pada skrin utama untuk menyediakan lebih banyak pilihan operasi. Sebagai contoh, pengguna boleh memainkan muzik, menyemak sebut harga saham atau mengawal peranti rumah pintar terus dari skrin utama.

    Selain itu, iPadOS 17 juga akan menyokong aktiviti langsung sama seperti iOS membenarkan pengguna berkongsi skrin, muzik atau permainan mereka semasa panggilan video. Beberapa ciri baharu dalam iOS 17 juga telah ditambahkan pada iPadOS 17 seperti aplikasi Jurnal baharu dan kemas kini pada aplikasi Cari Saya dan pembetulan input teks pintar.

    Peranti yang serasi dengan iPadOS 17:

    Beritahu kami di Facebook jika anda sudah kemas kini kepada iOS 17 dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X