fbpx
More

    Pengguna e-dompet Touch ‘n Go kini boleh tutup ciri PayDirect

    Touch ‘n Go (TNG) telah mengumumkan bahawa pengguna kini boleh menutup ciri PayDirect dalam e-dompetnya. Pengguna boleh berbuat demikian dengan melancarkan aplikasi Touch ‘n Go eWallet, pilih Kad TNG yang dipautkan dan kemudian mencari tiga garisan titik di penjuru kanan sebelah atas.

    Klik padanya untuk membuka menu yang akan menunjukkan Edit Nama, PayDirect dan Buang Kad. Pilih PayDirect dan pilih pilihan untuk tutup. TNG menjelaskan bahawa mengaktifkan PayDirect membolehkan memudahkan pembayaran tol dan tempat letak kereta dengan menolak baki e-dompet pengguna.

    Apabila PayDirect ditutup cirinya, tambang akan ditolak terus daripada kad TNG yang dipautkan. Menutup ciri PayDirect mungkin berguna bagi mereka yang ingin menggunakan sepenuhnya baki sedia ada dalam kad TNG mereka.

    TNG menasihatkan pengguna untuk menunggu selama 15 minit selepas mendayakan atau menutup ciri PayDirect sebelum menggunakan kad TNG di tol. PayDirect diwujudkan bertujuan untuk membantu mengurangkan kerumitan menambah baki dalam kad TNG pada titik sentuhan fizikal.

    Walau bagaimanapun, kerana tidak semua sistem tol menyokong ciri PayDirect, pengguna masih perlu memastikan baki yang mencukupi dalam kad mereka untuk pembayaran. PayDirect tersedia untuk semua tol sistem di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor.

    Syarikat itu juga mengumumkan bahawa pengguna boleh mendapatkan kad TNG edisi terhad dengan reka bentuk lukisan oleh artis United Voices. Tersedia mulai sekarang hingga 5 Oktober, kad tersebut hanya boleh dibeli di pameran di Pusat Beli-belah Nu Sentral di KL dengan harga RM25 setiap satu.

    Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X