fbpx
More

    Rekaan Samsung Galaxy S23+ dan S23 Ultra tertiris, tidak banyak beza dengan S22 Ultra

    Siri telefon pintar andalan Samsung Galaxy S23 bakal dilancarkan secara rasmi pada 2 Februari 2023. Samsung masih belum memberi sebarang maklumat rasmi mengenai peranti tersebut, namun seperti tahun-tahun sebelum ini, pelbagai maklumat tentangnya telah pun tertiris sebelum pelancaran.

    Kini rekaan penuh untuk dua varian utama, Galaxy S23+ dan Galaxy S23 Ultra, telah pun tertiris dalam laman web Nieuwe Mobiel.

    Galaxy S23 Ultra bakal ditawarkan dalam empat pilihan warna iaitu hitam Phantom Black, kuning Cotton Flower, hijau Botanic Green dan ungu Misty Lilac. Reka bentuknya tidak banyak berbeza dengan Galaxy S22 Ultra yang lalu, di mana ia mempunyai bucu yang tajam serta mempunyai lubang khas untuk menempatkan stilus S Pen. Rekaan stilus tersebut juga nampak tidak banyak berbeza dengan sebelum ini.

    Perbandingan Galaxy S23 Ultra (kiri) dengan Galaxy S22 Ultra (kanan)

    Galaxy S23 Ultra dikhabarkan bakal menjadi telefon Galaxy pertama yang mempunyai kamera 200MP dan ini mungkin membuatkan saiz lensa kamera pada telefon itu lebih besar berbanding Galaxy S22 Ultra.

    Untuk Galaxy S23+ pula, terdapat satu perbezaan ketara dengan Galaxy S22+ iaitu ia tidak lagi mempunyai bonggol kamera yang besar. Sebaliknya, ia sekadar mempunyai tiga lensa yang timbul daripada permukaan belakang telefon, menjadikannya serupa dengan kamera pada Galaxy S23 Ultra.

    Perbandingan Galaxy S23+ (kiri) dengan Galaxy S22+ (kanan)

    Selain daripada itu, Galaxy S23+ tidak mempunyai banyak perbezaan dengan Galaxy S22+. Ia masih mempunyai bucu dan bahagian sisi yang melengkung untuk membezakannya dengan Galaxy S23 Ultra.

    Menurut gambar-gambar yang telah dikongsi, pilihan warna Galaxy S23+ adalah sama dengan Galaxy S23 Ultra. Kita juga boleh menjangkakan Galaxy S23 standard untuk mempunyai rekaan yang sama dengan Galaxy S23+.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan siri Galaxy S23 dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Nieuwe Mobiel

     

    Artikel Terkini

    Anthony Loke: Tiada rancangan untuk mewajibkan pemasangan “dashcam”

    Baru-baru ini, Menteri Pengangkutan Anthony Loke berkata bahawa tiada rancangan untuk mewajibkan pemasangan dashcam (kamera papan pemuka) di semua kenderaan di negara...

    Pameran HUAWEI XMAGE Malaysia “A Heartwarming World” kini di Malaysia

    HUAWEI dengan bangga mengumumkan pelancaran Pameran HUAWEI XMAGE Malaysia bertema "A Heartwarming World – 12 Years of HUAWEI Photography" di Pavilion Sentul...

    TikTok sedang menguji ciri muat naik video selama 60 minit

    TikTok sedang menguji ciri baharu dengan muat naik video sehingga 60 minit dan menjadikannya seperti YouTube. Ciri ini kini tersedia kepada kumpulan...

    Xiaomi akan lancarkan SUV elektrik untuk bersaing dengan Tesla Model Y pada 2025

    Jualan kereta elektrik Xiaomi SU7 meningkat mendadak sejak dilancarkan dan dengan mudah mencapai sasaran jualan sebanyak 100,000. Menurut laporan, Xiaomi kini sedang...

    Yoodo bakal hentikan operasinya pada 29 Ogos 2024

    Dalam menunaikan komitmen aku janji kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berkaitan penggabungan CelcomDigi, Yoodo mengumumkan bahawa perkhidmatan mereka akan dihentikan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X