fbpx
More

    Samsung mungkin akan lancarkan “Fan Edition” untuk Galaxy S23, Tab S9 dan Buds pada 4 Oktober 2023

    Khabar angin tentang telefon pintar Samsung Galaxy S23 Fan Edition (FE) telah banyak dilaporkan sejak beberapa minggu lalu, menunjukkan bahawa ia mungkin akan dilancarkan dalam masa terdekat. Sungguh pun begitu, kini maklumat terbaru menunjukkan bahawa telefon itu bukan satu-satunya peranti Samsung yang akan dilancar dengan nama “FE” pada tahun ini.

    Baru-baru ini, Samsung Argentina telah memuat naik sebuah gambar yang menunjukkan tiga produk baharu iaitu Samsung Galaxy S23 FE, tablet Samsung Galaxy Tab S9 FE dan fon telinga wayarles Samsung Galaxy Buds FE. Ini mungkin menunjukkan bahawa Samsung akan melancarkan ketiga-tiga produk ini serentak dalam sebuah acara pelancaran terdekat.

    Sebuah gambar Galaxy S23 FE turut memaparkan tarikh pelancarannya iaitu pada hari Rabu, 4 Oktober 2023. Gambar ini mempunyai visual yang serupa dengan poster yang telah tertiris sebelum ini.

    Petanda tarikh untuk pelancaran Galaxy S23 FE

    Kali terakhir Samsung melancarkan telefon dengan jenama FE adalah untuk Samsung Galaxy S21 FE yang dilancar pada Januari 2022. Untuk tablet pula, kali terakhir sebuah tablet menggunakan nama FE adalah Samsung Galaxy Tab S7 FE yang dilancar pada Jun 2021.

    Apa yang menarik kali ini adalah fon telinga wayarles Samsung Galaxy Buds FE bakal menjadi fon telinga wayarles Samsung pertama yang menggunakan nama FE.

    Untuk mereka yang tidak mengetahui, “FE” adalah nama khas yang diberikan oleh Samsung untuk peranti andalan (flagship) yang dijual pada harga lebih mampu milik.

    Buat masa ini, spesifikasi yang telah dikhabarkan untuk Galaxy S23 FE termasuklah skrin AMOLED FullHD+ 6.3 inci, cipset lapan teras dengan kelajuan clock 2.99GHz, bateri 4,370mAh, tri-kamera 50MP+8MP+12MP, kamera swafoto 10MP, pengecasan pantas 25W, RAM 8GB dan storan dalaman 128GB atau 256GB.

    Cipsetnya masih tidak diketahui secara spesifik, namun ia dijangka adalah Exynos 2200 atau Snapdragon 8 Gen 1, bergantung kepada negara. Buat masa ini, Galaxy S23 FE telah mendapat pengiktirafan elektronik daripada kerajaan China dan Thailand.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan mana-mana peranti di atas dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Sammobile

     

    Artikel Terkini

    TSMC bakal hasilkan cip dengan proses 1.6nm menjelang 2026

    TSMC mengumumkan proses pembuatan 1.6nm untuk cip dan ia juga termasuk rangkaian penghantaran kuasa yang meningkatkan kecekapan kuasa dan ketumpatan transistor dengan...

    Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro tawar hadiah sehingga RM10,000, acara bakal diadakan pada...

    Sempena pelancaran Infinix GT 20 Pro pada 2 Mei ini, Infinix Malaysia akan menganjurkan Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro iaitu sebuah...

    Samsung Galaxy Unpacked kedua dijadualkan pada 10 Julai 2024

    Acara Samsung Galaxy Unpacked yang akan datang dijadualkan pada 10 Julai 2024 di Paris, bertepatan dengan penganjuran City of Love Sukan Olimpik...

    Malaysia negara kedua paling ketagih gajet di Asia pada 2024, luang masa 8 jam...

    Agensi kajian pemasaran antarabangsa Electronics Hub telah menerbitkan senarai untuk negara yang paling banyak menggunakan gajet dalam masa sehari secara purata (average...

    Fujifilm instax mini 99 dilancar di Malaysia: Kamera analog yang boleh cetak gambar berharga...

    Pada hari ini, Fujifilm Malaysia melancarkan model kamera analog segera (instant analog camera) yang terbaru dalam siri instax*1 iaitu instax mini 99....

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X