fbpx
More

    Threads kehilangan separuh daripada pengguna aktif hariannya selepas seminggu pelancaran

    Threads telah mencapai lebih 100 juta pengguna sejak ia dilancarkan. Tetapi sudah pasti, dengan beberapa ciri yang tidak ada pada aplikasi tersebut, beberapa pengguna merasakan bahawa ia tidak terlalu mesra pengguna terutamanya apabila mereka ingin memadam akaun Threads dan harud memadam akaun Instagram sekali.

    Menurut laporan baharu dari SimilarWeb, bilangan pengguna aktif harian di Threads telah jatuh separuh jika dibandingkan dengan minggu pelancarannya. Aplikasi itu telah menurun daripada 49 juta kepada 23.6 juta pengguna aktif harian dalam masa satu minggu sahaja.

    Dalam pada itu, Threads hampir mencapai separuh daripada saiz Twitter pada hari terbaiknya setakat ini. Di bawah adalah pengambilan utama daripada laporan tersebut:

    Pada hari terbaiknya, 7 Julai, Threads mempunyai lebih daripada 49 juta pengguna aktif harian pada Android di seluruh dunia. Kiraan ini sekitar 45% daripada penggunaan Twitter yang mempunyai lebih daripada 109 juta pengguna Android aktif pada hari itu.
    Menjelang hari Jumaat, 14 Julai, Threads turun kepada 23.6 juta pengguna aktif, kira-kira 22% daripada pengguna Twitter.
    Penggunaan di Amerika Syarikat adalah paling banyak aktiviti, memuncak pada kira-kira 21 minit penglibatan pada aplikasi pada 7 Julai. Menjelang 14 Julai, itu berkurangan kepada lebih sedikit 6 minit.
    Dalam dua hari penuh pertama Threads disediakan secara umum, Khamis dan Jumaat, trafik web ke twitter.com menurun ke 5% berbanding hari yang sama pada minggu sebelumnya. Walaupun trafik naik semula untuk tujuh hari terbaharu, datanya masih turun 11% untuk tahun ke tahun.
    Pada hari-hari puncak pada Threads, pengguna aktif harian Twitter di Android di seluruh dunia hampir tidak berubah. Namun, masa yang dihabiskan berkurangan 4.3%, mungkin kerana sesetengah pengguna tidak menggunakan Threads. Walaupun dengan penurunan itu, bagaimanapun, purata jumlah masa yang dihabiskan di Twitter adalah kira-kira 25 minit.

    Aplikasi Threads masih banyak kekurangan ciri jika dibandingkan dengan Twitter. Namun, pembangunan untuk penambahan ciri telah di senaraikan dan pasti akan dilancarkan tidak lama lagi.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    Sumber: Similarweb

     

    Artikel Terkini

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Ulike Air10 dilancar di Malaysia: Peranti IPL singkirkan bulu berharga RM1,699

    Ulike memperkenalkan peranti Intense Pulsed Light (IPL) pertama mereka, Ulike Air10 yang dilengkapi dengan fungsi dwi lampu dan mod SHR yang diinspirasikan...

    HONOR Magic6 Pro kini ditawar dalam warna ungu Cloud Purple

    HONOR Malaysia menawarkan pilihan warna baharu untuk telefon pintar andalan HONOR Magic6 Pro iaitu warna ungu Cloud Purple. Telefon ini menampilkan hiasan...

    Kemas kini One UI 6.1 bawa keupayaan Galaxy AI ke lebih banyak peranti Samsung...

    Peminat Samsung di Malaysia kini boleh menikmati ciri Galaxy AI dengan kemas kini One UI 6.1 terkini yang tersedia pada peranti siri...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X