fbpx
More

    Acer Swift Go 14 (2024) dilancar di Malaysia: Komputer riba dengan fungsi AI, skrin sentuh OLED berharga RM3,899

    Pada hari ini, Acer Malaysia melancarkan komputer riba multimedia Acer Swift Go 14 terbaru yang menampilkan rekaan nipis (14.9mm) dan ringan (1.32kg), serta mempunyai fungsi-fungsi canggih berdasarkan kecerdasan buatan (AI).

    Komputer ini mempunyai kekunci khas untuk akses pantas kepada Windows Copilot bagi memudahkan penggunaan AI dalam tugasan harian. Selain itu, kekunci AcerSense pula menawarkan akses kepada fungsi AI yang dibina oleh Acer sendiri, seperti Acer LiveArt yang boleh memadamkan latar belakang dalam gambar dan Acer AlterView untuk menghasilkan wallpaper dengan efek parallax dinamik berdasarkan AI.

    Sewaktu membuat panggilan video, komputer ini mempunyai webcam 1440p yang menyokong fungsi seperti Latar Belakang Kabur (Background Blur) serta Pembingkaian dan Kontak Mata Automatik (Automatic Framing and Eye Contact). Fungsi Acer PurifiedVoice 2.0 pula menggunakan AI untuk mengurangkan hingar (noise) pada suara anda supaya ia boleh didengari dengan lebih jelas.

    Skrinnya berukuran 14 inci dengan panel WQXGA+ OLED yang memaparkan kecerahan puncak 500 nits, gamut warna DCI-P3 100% dan mempunyai pengiktirafan DisplayHDR True Black 500. Engselnya boleh dibuka sehingga 180° dan menyokong input sentuh.

    Ia ditawarkan dengan storan SSD PCIe Gen 4 sehingga 1TB dan RAM LPDDR5X sehingga 32GB. Pemprosesnya ditawarkan sehingga Intel Core Ultra 9 dengan pemprosesan grafik Intel ARC.

    Port I/O termasuklah dua USB-C dengan Thunderbolt 4, satu USB-A, HDMI 2.1 dan pengimbas kad microSD. Ia juga mempunyai Intel Wi-Fi 7 untuk kelajuan internet lebih pantas sehingga 2.4 kali ganda berbanding Wi-Fi 6E.

    Acer Swift Go 14 akan dijual di Malaysia pada harga bermula RM3,899. Ia boleh dibeli bermula 28 April 2024 dan setiap pelanggan yang membelinya di Acer eStore, laman rasmi Acer di Shopee atau laman rasmi Acer di Lazada akan menerima diskaun RM200 dan tetikus wayarles Acer Porsche Design (bernilai RM399).

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan komputer ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Acer Swift Go 14 (2024) dilancar di Malaysia: Komputer riba dengan fungsi AI, skrin...

    Pada hari ini, Acer Malaysia melancarkan komputer riba multimedia Acer Swift Go 14 terbaru yang menampilkan rekaan nipis (14.9mm) dan ringan (1.32kg),...

    NASA sahkan objek yang menembusi bumbung di AS adalah serpihan roket

    Pada 8 Mac 2024, satu serpihan roket angkasa lepas dari Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS) terhempas dan menembusi bumbung sebuah rumah di Naples,...

    Panduan beli-belah gajet dan peranti murah sempena Hari Raya 2024!

    Sambutan Hari Raya Aidilfitri merupakan salah satu daripada perayaan terbesar di Malaysia, jadi pelbagai syarikat teknologi dan elektronik akan mengambil kesempatan ini...

    HONOR Malaysia bakal lancarkan 4 produk baharu pada 22 April ini

    HONOR Malaysia akan memperkenalkan empat peranti terbaru mereka di acara MAGICal Ria Raya pada 22 April ini. Peranti-peranti tersebut termasuklah tablet HONOR...

    Insta360 X4 dilancar dengan rakaman 8K, kamera CMOS 72MP berharga RM2,499

    Insta360 yang merupakan syarikat penghasilan kamera aksi telah melancarkan Insta360 X4 dengan rakaman beresolusi 8K pertamanya. Kamera aksi ini dilengkapi dengan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X