fbpx
More

    Boost Bank dilancar: Bank digital pertama yang dimiliki syarikat Malaysia, tawarkan kadar faedah sehingga 3.6%

    Syarikat teknologi kewangan Boost yang dikenali dengan perkhidmatan e-dompetnya kini telah melancarkan sebuah bank digital iaitu Boost Bank. Ia merupakan bank digital ketiga yang dilancar dalam Malaysia (selepas GXBank dan AEON Bank) dan merupakan sebuah perkhidmatan perbankan yang dibina dengan kerjasama RHB Bank.

    Ini juga bermaksud Boost Bank adalah bank digital pertama dalam Malaysia yang ditubuhkan dengan kerjasama sebuah bank konvensional, serta bank digital pertama yang dimiliki syarikat Malaysia sepenuhnya. Boost mempunyai pegangan 60% dalam Boost Bank manakala baki pegangan 40% pula dimiliki oleh RHB Bank.

    Seperti bank digital lain, Boost Bank menawarkan perkhidmatan seperti akaun simpanan, pemindahan wang dan urusan pembayaran yang boleh dilaksanakan sepenuhnya dalam aplikasi. Jika anda berminat, aplikasi Boost Bank boleh dimuat turun daripada Google Play Store atau Apple App Store dan pendaftarannya mengambil masa yang singkat.

    Beberapa contoh perkhidmatan dalam Boost Bank

    Sementara itu, pengguna e-dompet Boost juga boleh membuka akaun Boost Bank melalui aplikasi tersebut. Antara fungsi lain yang ditawarkan dalam aplikasi Boost Bank termasuklah Freeze Account untuk memansuhkan segala transaksi buat sementara, Device Binding untuk kawalan peranti dan Cool-Off Period untuk tempoh menunggu buat pendaftaran peranti baharu.

    Selain itu, Boost Bank mempunyai tiga tahap penggunaan iaitu Boost Basic, Platinum Resident dan Platinum Resident With Partner Benefits. Berdasarkan tahap tersebut, ia menawarkan kadar faedah harian 0.5% per annum untuk simpanan bawah RM2,000 atau kadar faedah harian 2.5% per annum untuk simpanan melebihi jumlah tersebut.

    Tahap penggunaan Boost Bank

    Anda juga boleh mendapatkan kadar faedah harian yang lebih tinggi sehingga 3.6% per annnum jika anda menyimpan wang dalam Saving Jars. Daripada segi kad debit, ia tidak ditawarkan namun Boost Bank mempunyai perancangan untuk memperkenalkannya pada masa hadapan.

    Di samping itu, para pengguna boleh nikmati pelbagai ganjaran dan penjimatan untuk beberapa produk terpilih daripada CelcomDigi, MYDIN, Bataras Sdn Bhd dan banyak lagi.

    Duit yang disimpan dalam akaun Boost Bank akan dilindungi oleh Perbadanan Insurans Deposit Malayisa (PIDM) sehingga RM250,000.

    Layari laman web Boost Bank untuk maklumat lanjut mengenai bank digital baharu ini. Jika anda masih tidak pasti tentang konsep bank digital, anda boleh baca artikel ini untuk maklumat ringkas mengenainya.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan Boost Bank dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    nubia Focus 5G rasmi di Malaysia: RAM 16GB, kamera 108MP dan bateri 5,000mAh berharga...

    Selepas pelancaran berjaya nubia Focus Pro 5G, ZTE | nubia terus berinovasi dengan pengenalan nubia Focus 5G. Model baharu ini direka untuk...

    Samsung Galaxy S25 dikhabarkan akan hadir dengan cipset MediaTek Dimensity

    Khabar angin yang mengejutkan mencadangkan bahawa Samsung mungkin menggunakan strategi tiga cipset untuk Samsung Galaxy S25, menggabungkan bukan sahaja Snapdragon 8 Gen...

    Redmi Pad Pro kini tersedia di Malaysia: Harga awal RM999, percuma papan kekunci!

    Redmi Pad Pro telah dikeluarkan di China sebulan yang lalu, namun baru-baru ini, Xiaomi Malaysia mengumumkan bahawa Redmi Pad Pro kini tersedia secara rasmi...

    HONOR perkenalkan perlindungan mata, pengesanan Deepfake melalui AI untuk telefon pintar

    HONOR telah mempamerkan kemajuannya dalam AI pada peranti di MWC Shanghai 2024 dengan tumpuan pada pemerkasaan dan keselamatan pengguna. HONOR memperkenalkan dua...

    BNM mungkin kenakan penalti untuk bank yang sering alami gangguan perkhidmatan dalam talian

    Timbalan Menteri Kewangan Malaysia, Lim Hui Ying di Dewan Rakyat semalam mendedahkan bahawa Bank Negara Malaysia (BNM) sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    Segalanya yang anda perlu tahu tentang bank digital di Malaysia!

    Konsep "bank digital" kini merupakan sesuatu yang semakin mendapat tempat dalam kesedaran rakyat Malaysia, terutamanya dengan pengenalan dua operator bank dgital yang...
    X