fbpx
More

    Xiaomi Civi 4 Pro, telefon baharu Redmi & siri iQOO Z9 akan tampilkan cipset SD 8s Gen 3

    Qualcomm telah melancarkan cipset perdana terbaharunya iaitu Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3, menjanjikan peningkatan ketara dan integrasi AI yang dipertingkatkan. Kemajuan ini mewakili lelaran terbaharu siri cipset perdana Qualcomm dan dijangka akan disepadukan ke dalam pelbagai telefon pintar premium akan datang. HONOR, iQOO, realme, Redmi dan Xiaomi adalah antara pengeluar peralatan asli (OEM) pertama yang disahkan menggunakan cipset baharu ini.

    Semasa acara Qualcomm di China, ia telah mendedahkan bahawa Snapdragon 8s Gen 3 menawarkan peningkatan 20% dalam prestasi CPU dan peningkatan 15% dalam kecekapan tenaga berbanding generasi sebelumnya. Selepas acara itu, beberapa OEM dengan cepat mengumumkan rancangan mereka untuk memperkenalkan telefon pintar yang dilengkapi dengan cipset tersebut dalam masa terdekat.

    Xiaomi telah bekerjasama dengan Qualcomm untuk Xiaomi Civi 4 Pro, menandakan peningkatan ketara daripada Xiaomi Civi 3 yang menampilkan cipset Dimensity 8200 Ultra. Selain itu, Xiaomi merancang untuk memperkenalkan peranti lain dalam siri Redminya yang dikuasakan oleh Snapdragon 8s Gen 3, menandakan kali pertama cipset berprestasi tinggi itu akan digunakan dalam telefon kelas pertengahan Redmi.

    iQOO juga telah mengesahkan siri Z9 yang akan datang bakal menampilkan cipset Snapdragon 8s Gen 3 dan dijangka akan dilancarkan pada bulan April dengan nama iQOO Z9 Turbo. realme pula dikhabarkan akan mengikutinya dengan pelancaran realme GT Neo6 yang dilengkapi dengan cipset yang sama manakala HONOR turut membawa kerjasama ini tetapi peranti khusus yang membawa cipset baharu itu masih belum disahkan.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Gizchina

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X