fbpx
More

    Panduan beli-belah hadiah sempena Krismas 2021!

    Krismas akan tiba tidak lama lagi dan anda pasti ingin dapatkan hadiah yang kepada orang tersayang. Tahun 2021 memberi anda pilihan yang banyak daripada segi peranti serta alat teknologi untuk dihadiahkan atau keperluan anda sendiri.

    Di sini, kami telah senaraikan hadiah teknologi yang sesuai sempena Krismas. Kami telah mengkategorikannya mengikut jenis rakan atau keluarga daripada yang paling rapat dengan anda kepada seluruh keluarga.

    Samsung Galaxy Z Flip 3 – Telefon pintar andalan boleh lipat

    Samsung Galaxy Z Flip 3 ialah telefon pintar paparan boleh lipat mudah alih yang kami percaya akan menjadi hadiah terbaik untuk pasangan anda. Ia padat dan bergaya menampilkan cipset Qualcomm Snapdragon 888 dan paparan Dynamic AMOLED 2X 6.7-inci, dilengkapi dengan kalis air IPX8 dan muat jika diletakkan ke dalam poket dan beg tangan.

    Ia berfungsi sepenuhnya walaupun dilipat dengan penutup 1.9-inci. Galaxy Z Flip 3 memberi gambar yang jelas dengan kamera swafoto dan dwi-kamera belakang 12MP + 12MP. Anda hanya perlu lipatkan telefon separuh ke bawah untuk dijadikan tripod sambil mengambil swafoto dan video kamera hadapan 10MP. Harganya RM3,999 (RRP) sangat berpatutan daripada beberapa telefon andalan biasa. Anda boleh lihat ulasan penuh  mengenai Samsung Galaxy Z Flip 3 kami di sini.

    Xiaomi Mi 11 Lite 5G NE dengan Loket Swarovski – Telefon pintar eksklusif dalam satu pakej

    Jika anda ingin mendapatkan hadiah berteknologi dan nampak eksklusif maka Xiaomi Mi 11 Lite dengan loket Swarovski edisi terhad boleh menjadi antara yang sesuai. Xiaomi Mi 11 Lite 5G NE membawa RAM 8GB dan storan 128GB pada harga RM1,399 hadir dalam warna hitam, biru, merah jambu dan putih. Kesemuanya dalam kotak edisi terhad, maka anda tidak perlu risau untuk membalutnya.

    Spesifikasi lain adalah seperti penggunaan cipset Snapdragon 778G dan paparan AMOLED Dot 6.55 inci dengan sokongan TrueColor 10-bit dan Dolby Vision serta bateri 4,259mAh dengan pengecasan pantas 33W. Anda juga boleh mengambil pelbagai gambar Krismas dan swafoto dengan tri-kamera belakang yang terdiri daripada 64MP (utama) + 8MP (ultralebar) + 5MP (telemakro).

    Apple iPhone 13 – Telefon pintar teknologi klasik

    Jika anda sedang mencari hadiah teknologi klasik maka Apple iPhone 13 boleh menjadi pilihan anda.Reka bentuknya yang premium sama seperti iPhone generasi sebelum ini dengan menggunakan cipset A15 Bionic, RAM 4GB dan paparan OLED Super Retina XDR 6.1 inci. Ia hadir dengan kamera Cinematic 12MP, pengecasan wayarles MagSafe 15W dan pengecasan pantas biasa 20W, iPhone 13 masih menjadi salah satu telefon andalan untuk dimiliki pada tahun 2021.

    Tersedia dalam warna hitam, biru, merah jambu, merah dan putih, iPhone 13 sesuai digunakan oleh perempuan atau lelaki. Anda perlu membayar lebih sedikit untuk versi storan 512GB manakala versi standard 128GB masih boleh didapati dengan harga yang berpatutan (andalan) iaitu RM3,899.

    OPPO Reno6 Z 5G Shiseido Gift Box – Kosmetik + teknologi semua-dalam-satu

    Jika anda masih mencari hadiah berteknologi semua-dalam-satu dan tidak begitu berminat dengan barangan kemas, maka OPPO Reno6 Z 5G Shiseido Gift Box adalah yang sesuai untuk anda. OPPO Reno6 Z 5G dengan kotak hadiah edisi terhad, sarung telefon dan produk Shiseido percuma bernilai sehingga RM450, terdapat juga sarung telefon percuma. Pakej ini berharga RM1,699 kekal dengan harga runcit yang disyorkan untuk telefon pintar OPPO Reno6 Z 5G sendiri.

    OPPO Reno6 Z 5G masih berada dalam kategori peranti pertengahan atas kepada andalan dengan cipset Dimensity 800U, RAM 8GB (RAM maya +5GB), storan 128GB dan bateri 4,310mAh. Peranti menggunakan tri-kamera 64MP, kamera swafoto 32MP dan paparan AMOLED 6.4 inci. Semuanya juga sedia untuk 5G, yang akan tiba di Malaysia tidak lama lagi.

    MSI Creator Z16 – Untuk pencipta kandungan yang sukakan paparan besar

    Bagi mereka yang gemar mencipta kandungan, hadiah Krismas yang ideal boleh menjadi MSI Creator Z16. Paparan 16-inci komputer riba ini direka dengan nisbah bidang 16:10, teknologi paparan True Pixel, DCI-P3 (tipikal) warna Gamut 100% dan teknologi True Color yang berfungsi dengan baik dengan Calman Color Calibration.

    Pencipta Z16 sememangnya cukup berkuasa dengan pemproses Intel Core i7 Generasi ke-11 yang mencatat masa sehingga 4.6GHz dan kad grafik NVIDIA GeForce RTX 3060. Anda boleh menyunting video sehingga resolusi HDR 8K serta bekerja pada model 3D dalam 1440p. Terdapat juga banyak ruang sehingga RAM DDR4 16GB dan NVMe PCIe SSD 1TB. Harganya agak mahal pada RM11,999 tetapi jika anda sedang mencari hadiah teknologi untuk pencipta kandungan 8K, maka anda harus mempertimbangkan Creator Z16. 

    ASUS ProArt Studiobook 16 OLED – Untuk Photoshop Pro

    Untuk ASUS ProArt Studiobook 16 OLED, ASUS telah membina keseluruhan proses pencipta kandungan ke dalam komputer riba itu sendiri. Ia dilengkapi dengan paparan HDR 4K OLED 16-inci (3840×2400) yang boleh mengeluarkan gamut warna DCI-P3 100%, Dial ASUS tersedia di bawah dalam papan kekunci untuk pelarasan manual dalam menyunting foto dan video .

    Anda boleh memilih antara CPU Intel Core i7-11800H (4.6GHz) sehingga RAM DDR4 64GB, GPU Nvidia GeForce RTX 3060 atau CPU AMD Ryzen 9 5900HX (4.6GHz) sehingga RAM DDR4 64GB dan GPU Nvidia GeForce RTX 3060 atau RTX 3070. Peranti bermula dari RM9,999 bergantung pada pilihan ciri anda. 

    Acer Swift X – Untuk pencipta kandungan yang sering bergerak

    Jika anda mempunyai bajet yang rendah, anda masih mempunyai Acer Swift X. Ia direka untuk golongan pencipta kandungan yang mahukan komputer riba yang lebih padat dengan GPU NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti dan sehingga pemproses AMD Ryzen 7 5800U Mobile. Terdapat juga RAM 16GB, storan SSD 2TB dan bateri 59W menawarkan sehingga 17 jam penggunaan.

    Paparan FHD 14-inci mungkin tidak begitu tertumpu kepada pencipta kandungan tetapi ia masih menawarkan sRGB 100% pada RM4,999. Swift X juga jauh lebih ringan dan mudah alih dengan 1.39kg sesuai bagi pencipta kandungan yang sentiasa bergerak. Jika anda memerlukan butiran lanjut, lihat ulasan kami juga di sini.

    Nintendo Switch OLED – Game mudah alih yang lebih cerah dan jelas

    Hari ini, game boleh mengumpulkan sebuah keluarga, maka hadiah Krismas yang boleh diberikan adalah Nintendo Switch OLED. Ia menampilkan warna dan butiran yang jelas dengan paparan OLED 7-inci berbanding LCD 6.2-inci Nintendo standard. Selain itu, terdapat juga ruang storan 64GB dan dok port LAN Ethernet binaan dalam.

    Hampir semua yang ada pada versi OLED adalah sama dengan versi standard. Anda tidak perlu risau kerana anda masih boleh menggunakan Nintendo Switch Joy-Cons lama dengan versi OLED (jadi jika anda mendapatnya sebelum ini, kini anda boleh bermain dengan sehingga 4 pemain dengan 4 Joy-Cons). Harganya RM1,699 tetapi jika anda memerlukan perbandingan yang lebih jelas antara versi Nintendo Switch, anda boleh lihat artikel ini.

    Sony PlayStation 5 (PS5) – Konsol gaming yang sukar dimiliki

    Walaupun diumumkan pada 2020, Sony PlayStation 5 atau PS5 kekal sebagai salah satu konsol permainan yang paling dicari pada tahun 2021. Kerana kekurangan cip global dan Sony menghadkan pengeluaran PS5 menyebabkan peranti sukar didapati. Jika anda dapatkannya sebagai hadiah krismas, ia pasti menjadi hadiah terbaik untuk ahli gamer anda. 

    Menampilkan 2 varian, pembaca cakera Blu-ray dengan harga RM2,299 dan edisi digital pada harga RM1,869. Namun, disebabkan permintaan yang tinggi dan penawaran yang rendah, harga telah turun naik setinggi RM3,000 dan ke atas. Kami sentiasa mengesyorkan untuk mendapatkan konsol daripada kedai yang sah. Tetapi anda mungkin terlambat untuk mendapatkannya sempena Krismas. Apa yang boleh kami katakan adalah semoga berjaya!

    ASUS ROG Phone 5s – Telefon gaming yang dinaik taraf

    Jika ahli gamer anda sering bermain game pada telefon pintar, maka hadiah Krismas terbaik mungkin adalah ASUS ROG Phone 5s. Berdasarkan ROG Phone 5 sebelumnya, model 5s dinaik taraf dengan cipset Qualcomm Snapdragon 888+ yang selebihnya hampir kekal sama termasuk paparan AMOLED 6.78 inci dengan kadar penyegaran semula 144Hz, RAM 8GB dan storan 128GB bermula RM2,999.

    Jika anda mencari yang lebih baik, ROG Phone 5s Pro menawarkan RAM 18GB dan storan 512GB pada harga RM4,999. Hampir kesemua aksesori ROG Phone 5 sebelumnya seperti pad gaming Kunai dan sebagainya berfungsi pada ROG Phone 5s. Walaupun ia dibuat untuk gaming, ia masih tersedia dengan tri-kamera belakang 64MP + 13MP + 5MP dan kamera hadapan 24MP.

    Razer Enki – Kerusi gaming jangka panjang dan pengguna bersaiz besar

    Bagi gamer yang bermain berjam-jam, mereka pasti sering menghadapi sakit punggung dan sakit belakang. Razer Enki ialah kerusi permainan ergonomik yang direka untuk pemain maraton dengan sandaran tangan boleh laras, menjadikannya lebih selesa bermain dengan tetikus dan papan kekunci.

    Selain itu, kerusi permainan Razer Enki juga selesa untuk gamer yang besar setinggi 6 kaki. Jika rakan gamer anda bersaiz besar berbanding purata, anda perlu meletakkan Razer Enki dalam senarai beli-belah Krismas anda. Harganya pada $399.00 USD (~RM1656.25) dan ia mungkin mempunyai dalam warna yang anda mahukan. Jika anda memerlukan butiran lanjut, lihat ulasan kami tentang Razer Enki.

    Xiaomi Mi 11 Ultra – Salah satu telefon kamera terbesar yang anda boleh dapatkan

    Kamera adalah antara fungsi yang kerap digunakan dan pasti pengguna atau juru gambar memerlukan kamera swafoto dan belakang yang terbaik. Oleh itu, anda boleh dapatkan Xiaomi Mi 11 Ultra sebagai hadiah Krismas yang sesuai untuk jurugambar yang kerap bergerak. Menampilkan tri-kamera belakang 50MP + 13MP + 8MP dengan beberapa sensor imej di sekeliling dan zum 120x. Jika dilihat balik, Mi 11 Ultra hanya kurang 1 mata daripada tempat pertama dalam kedudukan kamera telefon pintar DxOMark.

    Spesifikasi lain Mi 11 Ultra adalah dilengkapi dengan cipset Qualcomm Snapdragon 888, RAM 12GB, paparan 2K+ 120Hz  6.81 inci dan bateri 5,000mAh. Bonggol kameranya adalah antara salah satu yang terbesar yang pernah kami lihat manakala paparan kedua di bahagian belakang masih boleh memberikan tangkapan swafoto berkualiti tinggi tanpa sebarang takuk pada paparan. Ia berharga lebih tinggi berbanding peranti Xiaomi biasa iaitu RM4,299.

    Apple iPhone 13 Pro – Tangkapan foto dekat dan sinematik

    Kamera iPhone dapat menangkap ton dan warna yang lebih semula jadi berbanding kebanyakan telefon kamera. iPhone 13 Pro mempunyai tangkapan makro yang lebih baik jika dibandingkan dengan kamera iPhone yang lain. Empat kamera belakang pengimbas LiDAR 3D 12 MP + 12 MP + 12 MP + TOF (kedalaman), iPhone 13 Pro mengambil tangkapan dekat atau makro yang lebih baik daripada sesetengah kamera.

    Seperti siri iPhone 13 yang lain, iPhone 13 Pro menyampaikan penukaran fokus automatik peringkat pro dalam rakaman video yang dipanggil mod sinematik. Jadi, jika jurugambar atau orang tersayang anda suka mengambil gambar makro dan video sinematik, iPhone 13 Pro mungkin merupakan hadiah Krismas terbaik yang boleh anda berikan. Walau bagaimanapun, ia agak mahal berharga RM4,899 sehingga RM7,199 untuk versi storan 1TB. Lihat ulasan kami jika anda memerlukan butiran lanjut.

    Samsung Galaxy S21 Ultra – Dalam senarai Top 10 untuk kamera swafoto

    Telefon Samsung turut terkenal dengan kehebatan kamera mereka, Samsung Galaxy S21 Ultra adalah telefon berkamera belakang 108MP (lebar) + 10MP (telefoto periskop, 10x zum optik) + 10MP (3x zum optik) + 12MP. Ini telah menghasilkan Space Zoom 100x lebih stabil, video keseluruhan yang lebih baik, warna lebih semula jadi dan tangkapan dekat atau makro yang terperinci.

    Dikuasakan oleh cipset Samsung Exynos 2100, RAM 8GB dan storan 128GB, Galaxy S21 Ultra juga mempunyai kamera hadapan resolusi ultra tinggi 40MP, menjadikannya salah satu telefon kamera swafoto terbaik untuk dimiliki. Ia dalam senarai 10 teratas telefon kamera swafoto DxOMark. Namun, Galaxy S21 Ultra agak mahal berharga RM4,799 yang menampilkan telefon kamera terbaik di pasaran.

    OPPO Find X3 Pro – Untuk mereka yang inginkan telefon kamera yang langsing dan bergaya

    Kebanyakan fon kamera memfokuskan hampir sepenuhnya pada perkakasan kamera menyebabkan reka bentuknya tidak begitu mengagumkan. Bagi mereka yang mencari telefon kamera yang langsing dan bergaya, maka anda mungkin boleh mencuba OPPO Find X3 Pro. Menampilkan reka bentuk yang dengan bonggol kamera yang ramping, ia kelihatan sangat bergaya sambil masih menawarkan empat kamera belakang 50MP + 50MP + 3MP + 15MP dan kamera hadapan 32MP.

    Kedua-dua telefoto utama dan kamera ultralebar adalah 50MP supaya anda boleh mendapatkan kualiti yang sama untuk foto anda tanpa mengira lebar paparan. Lensa mikro 3MP mengambil foto secara dekat manakala kamera telefoto 15MP membantu anda menggunakan zum hibrid sehingga 60x. Dengan harga RM4,299, anda boleh mendapat Find X3 Pro yang dilengkapi dengan cipset Qualcomm Snapdragon 888, RAM 12GB, storan 256GB, paparan 120Hz  6.7-inci dengan kadar pensampelan sentuhan sehingga 240Hz dan bateri 4,500mAh yang menyokong pengecasan pantas sehingga 65W.

    vivo X70 Pro – Penstabilan gimbal dalaman untuk tangkapan video

    Dengan vivo X60 Pro, juruvideo atau mereka yang ingin merakam video dengan telefon kamera tidak memerlukan gimbal luaran untuk membantu menstabilkan video. Ini kerana ia menambahkan penstabilan gimbal dalaman untuk rakaman video yang lebih lancar dan stabil. Menggunakan empat kamera belakang 50MP + 8MP + 12MP + 12MP yang dipertingkatkan ZEISS dan kamera swafoto menghadap hadapan 32MP, vivo X60 Pro ialah hadiah teknologi telefon kamera yang layak untuk Krismas ini dengan hanya RM3299.

    Reka bentuk vivo X70 Pro yang nipis bertaraf telefon andalan dilengkapi dengan cipset Exynos 1080, RAM 12GB, storan 512GB, paparan AMOLED 6.56 inci dengan kadar penyegaran 120Hz dan bateri 4,450 mAh dengan pengecasan pantas 44W. Telefon ini tersedia dalam warna hitam kosmik dan biru aurora.

    Honor 50 – Telefon pintar sesuai untuk vlogging

    Bagi seorang vlogger, telefon kamera yang amat sesuai adalah HONOR 50. Menampilkan kamera swafoto 32MP dan empat kamera belakang dengan 108MP (kamera utama) + 8MP (kanta sudut lebar) + 2MP (kanta bokeh) + 2MP (kanta makro) ), ia menyediakan 6 mod rakaman video dalam satu rakaman supaya anda tidak perlu merakam berbilang video menjadikan peranti ini sebagain telefon vlogging

    Walaupun ia pada mulanya berharga RM1,699 untuk versi RAM 6GB + storan 128GB, kini hanya  terdapat versi RAM 8GB + 256GB pada harga RM1,999. Harganya yang tinggi diselamatkan dengan perkakasan yang lain seperti cipset Qualcomm Snapdragon 778G dan paparan melengkung OLED 75° 6.57 inci dengan kadar penyegaran 120Hz dan kadar pensampelan sentuhan 300Hz bertahap andalan.

    realme GT Neo 2 – Telefon gaming andalan untuk golongan muda

    Untuk Krismas ini, terdapat realme GT Neo 2 yang menampilkan cipset Qualcomm Snapdragon 870 5G tahap andalan, RAM 12GB dan storan 256GB pada harga RM2,099 sahaja. Ia dilengkapi dengan paparan 120Hz E4 AMOLED 6.62 inci yang sesuai untuk gaming. Menawarkan jalur perlumbaan, GT Neo 2 juga mempunyai tri-kamera belakang 64MP, bateri 5,000mAh dengan pengecasan pantas SuperDart Charge 65W dan sistem penyejukan terbina dalam (sesuai untuk gamer golongan muda).

    Menjelang tahun baharu di mana rangkaian 5G mula dilancarkan, sudah tiba masanya untuk menukar ke telefon pintar 5G iaitu OPPO A74 5G. Harganya RM999 menawarkan paparan 90Hz 6.43 inci dengan gamut warna 100% DCI-P3.

    OPPO A74 5G – Telefon pintar 5G untuk remaja

    Ditambah dengan bateri 5,000mAh yang menyokong pengecasan pantas 18W, OPPO A74 5G boleh bertahan lama dan mampu mencecah 100% dalam jangka masa pendek. Kamera hadapan 16MP memastikan pengguna kekal dengan swafoto terbaik manakala empat kamera belakang 48MP + 8MP + 2MP + 2MP menawarkan segala jenis fotografi.

    Samsung Galaxy Tab S7 FE – Sebagai kanvas lukisan

    Kanak-kanak boleh menjadi sangat artistik dengan pensel warna, pen dan kertas, jadi apakah cara yang lebih baik untuk mengasah kemahiran reka bentuk ini daripada memberi mereka Samsung Galaxy Tab S7 FE untuk Krismas? Menawarkan ciri terbaik Galaxy Tab S7 Plus bahagian atas seperti paparan 2K 12.4-inci dan S Pen pada harga RM1899 sahaja, ini adalah peranti yang boleh didapati untuk artis kreatif anda.

    Dikuasakan oleh cipset Qualcomm Snapdragon 778G, Galaxy Tab S7 FE menawarkan pengalaman lukisan stilus digital yang halus daripada stilus kapasitif biasa anda. Anda boleh menyemak ulasan kami untuk butiran terperinci. Dengan RAM 4GB dan storan 64GB sudah mencukupi untuk lakaran anak anda. Selain itu, ia juga berfungsi sebagai peranti pembelajaran menggantikan komputer riba anak anda dengan bateri 10,090mAh tahan lama dan pengecasan pantas 45W.

    Samsung Galaxy Tab A7 Lite – Peranti PdPR sesuai untuk kanak-kanak

    Jika anda sedang mencari tablet untuk kanak-kanak, maka anda boleh memilih Samsung Galaxy Tab A7 Lite sebagai hadiah Krismas. Nipis dan bergaya dengan paparan 8.7-inci, RAM 4GB dan storan 64GB memberi anda harga RM699 sahaja. Dikuasakan oleh cipset Mediatek Helio P22T, ia cukup berkuasa untuk game kanak-kanak dan seringan 366g untuk di bawa ke mana-mana sahaja.

    Kamera belakang 8MP dan kamera hadapan 5MP membolehkan anda menggunakannya untuk mengambil foto dan video. Menarik sekali, anda juga menyambung papan kekunci menggunakan bluetooth dan mengubahnya menjadi peranti PdPR (belajar dari rumah). Bateri 5,100mAh boleh bertahan lebih sehari yang menyokong pengecasan pantas 15W. Anda boleh lihat ulasan kami untuk mendapatkan butiran lanjut.

    Apple iPad 10.2 2021 – Untuk pembelajaran, game dan kerja

    Jika anda merupakan pengguna Apple, maka anda mungkin inginkan Apple iPad 10.2 2021 untuk anak-anak pada harga hanya RM1,499. Walaupun ia menggunakan cipset A13 Bionic lama, ia lebih daripada cukup pantas untuk mengendalikan kebanyakan game dan kerja. Tersedia dalam warna Space Grey dan Silver, mempunyai storan 64GB dan anda boleh melakukan ukiran mesej Krismas secara percuma.

    Apple Pencil (pembelian secara berasingan) turut boleh digunakan pada iPad 10.2 2021. Anak-anak anda boleh menggunakan iPad 10.2 2021 untuk melakar dan melukis. Anda boleh menambah penutup papan kekunci dan tetikus untuk pembelajaran dari rumah seperti komputer riba lain. Anda juga boleh menambah nilai sehingga RM2,119 untuk versi 4G LTE.

    Xiaomi Pad 5 – Untuk game atau strim filem

    Jika anak-anak anda gemar bermain game atau mereka selalu menstrim kartun, Xiaomi Pad 5 boleh menjadi tablet Krismas dengan harga RM1,399. Ia dilengkapi dengan paparan 2K 120Hz 11 inci dengan grafik yang lancar, cipset Qualcomm Snapdragon 860, RAM 6GB, storan 256GB dan bateri 8,720mAh yang menyokong pengecasan pantas 33W. Anda juga boleh mendapatkan Pen Pintar Xiaomi (secara berasingan) untuk memudahkan lakaran dan lukisan karya anak-anak.

    JOI Book SK3000 – Komputer riba untuk pembelajaran

    Bagi sesetengah kanak-kanak, pembelajaran melalui komputer riba mungkin adalah cara terbaik. JOI Book SK3000 adalah komputer riba Windows yang senyap dan dikuasakan oleh cipset Qualcomm Snapdragon 850 yang merupakan sebab utama prestasi dan hayat tahan lama peranti. Harganya kini RM1,299 (RRP RM2,199) turut menyokong rangkaian 4G LTE.

    Walaupun komputer riba hanya menawarkan RAM 4GB dan SSD 128GB, anda juga boleh menambahkan ruang storan sehingga 256GB dengan kad mikroSD. Terdapat juga paparan FHD 12.5 inci dan butiran lain di ulasan kami di sini.

    TV Pintar siri Samsung Neo QLED – Keseronokan bersama keluarga

    Sebagai salah satu jenama dalam TV Pintar mewah, siri Neo QLED terbaharu Samsung menawarkan resolusi video sehingga 8K dengan bezel super nipis untuk keluarga anda pada Krismas ini. Ia hadir dengan pendirinya, namun anda boleh mengambil pilihan untuk memasangnya di dinding. Untuk Krismas ini, kami mengesyorkan TV Pintar 50-inci Samsung QN90A NEO QLED 4K pada RM5,529.

    Menampilkan teknologi matriks kuantum dan pemproses kuantum Neo 4K, QN90A memberikan imej dan video bertenaga dalam pemandangan paling gelap dan paling terang serta memastikan anda mendapat resolusi penuh 4K. Jika anda suka bermain game di TV, QN90A mempunyai Motion Xcelerator Turbo+ menawarkan kadar penyegaran 4K dalam 120Hz supaya permainan anda kelihatan lancar.

    Huawei Vision S – Buat panggilan video di ruang tamu

    Siri HUAWEI Vision S menampilkan kamera magnetik 13MP yang boleh ditanggalkan dan 4 pembesar suara 10W, varian 55-inci pada harga RM2,999. Menyampaikan resolusi 4K UHD dalam 120Hz, siri Vision S turut hadir dalam varian 65 inci pada harga RM3,999 jika anda inginkan paparan yang lebih besar.

    Ia menawarkan OneHop Projection daripada telefon pintar HUAWEI yang serasi. Anda boleh melakukan panggilan video MeeTime di TV, jadi jika anda pengguna peranti HUAWEI atau ingin dihadiakan kepada seseorang, TV pintar HUAWEI Vision S sesuai dihadiahkan kepada keluarga.

    Xiaomi Mi TV P1 – TV pintar Android 4K hampir semua-dalam-satu

    Jika anda sedang mencari TV pintar Android 4K yang besar anda boleh mempertimbangkan Xiaomi Mi TV P1 pada harga RM2,499 untuk versi 55-inci. TV pintar 4K ini hadir dengan cipset MediaTek MT9611IAAT, RAM 2GB dan storan 16GB sambil menawarkan bezel ultra nipis, Dolby Vision dan HDR10+.

    Terdapat 3 port HDMI (dengan satu versi sokongan 2.1), 3 port USB 2.0, port Ethernet dan komposit biasa (AV), Antena, out port audio digital optik dan port bicu fon kepala 3.5mm mampu menghubungkan perkakasan lain termasuk konsol permainan anda ke PC. Anda boleh menyemak artikel kami untuk butiran lanjut.

    LG G1 OLED Evo TV – Kejelasan maksima

    Kami mengesyorkan LG G1 OLED Evo TV kerana ia mempunyai salah satu paparan yang paling jelas dalam industri televisyen. Dengan menggunakan piksel yang menyala sendiri, TV LG OLED EVO juga lebih mesra alam kerana ia tahan lebih lama daripada TV pintar biasa.

    Teknologi LG OLED motion Pro menawarkan gerakan pantas dengan jelas. Ia digabungkan dengan mod Auto Low Latency untuk masa tindak balas 1ms dan kadar penyegaran semula 120Hz. LG G1 OLED Evo TV terbaik untuk kegunaan gaming 4K. Harganya RM18,999 sesuai dihadiahkan bagi mereka yang memiliki mata yang tajam dan menitikberatkan kejelasan maksima.

    Dyson V12 Detect Slim – Pembersihan lengkap untuk Krismas

    Anda boleh menghadiakan Dyson V12 Detect Slim bagi mereka yang amat mementingkan kebersihan. Laser cahaya hijau dalam pembersih vakum V12 Detect Slim menyedut habuk kecil dan meninggalkan kesan jernih pada tempat yang di vakum.

    Ia juga dilengkapi dengan pelbagai lampiran dan kepala pembersih lain termasuk yang direka supaya tidak tersumbat dengan rambut atau bulu. Dengan harga RM3,299, ia menjanjikan hari-hari selepasnya kelihatan bersih. Lihat artikel kami untuk butiran lanjut.

    Acer Swift 5 – Untuk pengguna bekerja

    Krismas ini, pasti ada di kalangan anda yang masih bekerja. Oleh itu, komputer riba Acer Swift 5 direka untuk mereka yang suka bekerja kerana ia menawarkan paparan skrin sentuh kaca Anti-Mikrob 14-inci dengan resolusi FHD dan  gamut warna sRGB 100%. Ia sesuai dibawa ke mana sahaja dengan beratnya 1kg. 

    Harganya RM3,999 mampu milik untuk varian RAM 8GB dan RM4,999 untuk varian RAM 16GB. Acer Swift 5 dikuasakan oleh pemproses Intel Core i7 Generasi ke-11 dan mempunyai ruang SSD PCIe yang banyak dan pantas sehingga 512GB. 

    Samsung Galaxy Z Fold3 – Komputer riba skrin sentuh terkecil di dunia atau telefon pintar boleh lipat semua-dalam-satu

    Hadiah Krismas pasti lebih produktif dengan Samsung Galaxy Z Fold3. Ia menggunakan cipset Qualcomm Snapdragon 888, RAM 12GB dan storan 512GB, paparan 2K 7.6-inci bersaiz tablet lengkap dengan sokongan untuk stilus S Pen Samsung. Anda boleh melipatkan peranti seperti komputer riba dan mulakan tugas anda.

    Ia juga dilengkapi dengan kalis air IPX8, kamera hadapan bawah paparan 4MP, penutup paparan 6.2 inci (apabila dilipat), tri-kamera belakang 12MP+12MP+12MP dan banyak lagi. Ia juga merupakan telefon pintar Galaxy Fold yang paling nipis, kuat dan ringan berharga RM6,699. Anda boleh menyemak ulasan kami untuk butiran yang lebih meyakinkan.

    HUAWEI Matebook 14S – Ruang skrin yang lebih besar

    Komputer riba dengan paparan nisbah bidang 3:2 menawarkan lebih ruang dari atas ke bawah kerana skrin yang lebih tinggi tidak mengecutkan tingkap atau aplikasi seperti komputer riba tradisional. HUAWEI MateBook 14s sesuai dijadikan hadiah krismas dengan kadar penyegaran semula 90Hz dan resolusi 2.5K (2520 x 1680 piksel) dengan harga RM4,999.

    Ia dikuasakan oleh pemproses Intel Core Generasi ke-11 yang menyokong teknologi SuperCharge HUAWEI 90W di mana pengecasan 15 minit mampu digunakan sehingga 3 jam. Ia berfungsi dengan peranti HUAWEI serta mampu digunakan untuk pelbagai skrin. Anda boleh pertimbangkan Matebook 14s kepada pengguna HUAWEI.

    ASUS Vivobook Pro 14x OLED – Nipis dan ringan

    ASUS Vivobook Pro 14x OLED nipis dan ringan menawarkan paparan OLED 14-inci dengan resolusi 2.8K piksel, kecerahan HDR 600-nit dan gamut warna ultralebar DCI-P3 100% bermula RM4,799. Spesifikasi lain termasuk pemproses Intel Core i5 Generasi ke-11, grafik NVIDIA GeForce RTX 3050, RAM 16GB, SSD 512GB, WiFi 6 dan banyak lagi. Ia sesuai untuk kerja pejabat dan penciptaan kandungan. 

    LG Puricare Wearable Air Purifier – Topeng pintar perlindungan semasa pandemik

    Kemunculan pandemik COVID19 telah membangunkan topeng pintar LG PuriCare Wearable Air Purifier yang menawarkan perlindungan dan membersihkan udara yang disedut. Topeng pintar ini memudahkan untuk bercakap dan menguatkan suara anda pada masa yang sama. Kini, ia berharga RM799 (RRP RM849) menjadikannya hadiah Krismas terbaik.

    Spesifikasi dan ciri teknologi lain termasuk sensor kecekapan tenaga yang membolehkan topeng bertahan seharian, penjejakan dan kawalan pintar melalui aplikasi. Anda masih perlu menggantikan penapis dengan memesan gantian dan ia mudah dibersihkan. Lihat ulasan kami untuk butiran lanjut.

    HUAWEI Watch GT 3 – Penggunaan sehingga seminggu

    Jika anda sedang mencari hadiah sporty untuk keluarga atau kalangan rakan anda, mungkin anda boleh mempertimbangkan HUAWEI Watch GT 3. Siri jam tangan pintar premium HUAWEI ini mempunyai bateri tahan lama (8 hari untuk penggunaan biasa, 2 minggu untuk penggunaan ringan) dan disertakan dengan lebih daripada 100 mod senaman. I hadir dalam versi 46mm dan 42mm untuk lelaki dan wanita berharga RM1,099.

    HUAWEI Watch GT 3 juga dilengkapi dengan aplikasi yang boleh dimuat turun seperti Petal Maps, game tetapi ia lebih fokus dalam penjejakan dan pengukuran kecergasan. Ini termasuk kadar denyutan jantung, ukuran SpO2, penjejakan tidur dan sebagainya. Anda boleh menyemak artikel kami untuk mendapatkan butiran lanjut.

    Samsung Galaxy Watch 4 – Memastikan kesihatan anda

    Anda pasti mempunyai rakan dan keluarga yang menitikberatkan kesihatan mereka. Hadiah Krismas yang sesuai adalah Samsung Galaxy Watch 4 yang mengukur komposisi badan menggunakan Sensor BioActive, mengira peratusan lemak badan dan rangka otot hingga ke paras air badan anda.

    Seperti jam tangan pintar lain, ia boleh menjejaki tidur anda, kadar denyutan jantung dan paras oksigen darah juga. Anda juga boleh membawanya berenang dan untuk latihan lain juga. Anda juga boleh memuat turun aplikasi melalui Samsung Pay dan Smart seperti Strava, Adidas Running, Calm, Spotify, YouTube Music dan Peta Google. Galaxy Watch 4 hadir dalam saiz 44mm dan 40mm bermula RM899 dan boleh dipadankan dengan tali mengikut pilihan anda.

    OPPO Watch – Untuk peminat jam tangan persegi bulat

    Sesetengah orang menggemari reka bentuk segi empat sama dan sudut bulat. Bagi pengguna jam tangan pintar ini, OPPO Watch boleh menjadi antara hadiah Krismas untuk dimiliki. Walaupun OPPO Watch dikeluarkan pada 2020, ia masih menawarkan pemantauan degupan jantung 24 jam, pembayaran mudah alih, pemberitahuan dan penjejakan kecergasan.

    Ia mempunyai hayat bateri sehingga 36 jam dan anda boleh mengecasnya sehingga 46% dalam masa 15 minit sahaja. Terdapat saiz 46mm pada harga RM1299 dan 41mm berharga RM899.

    Apple AirPods – Generasi ke-3

    Selepas memulakan keseluruhan trend TWS, Apple mengeluarkan AirPods generasi ke-3 pada harga RM829. AirPods merupakan kalis peluh dan air, selesa dipakai dan terdapat ciri menarik seperti Audio Spatial, EQ Adaptif dan Dolby Atmos untuk Apple Music.

    Bateri bertahan sehingga 6 jam dan mampu di cas secara wayarles melalui pengecasan MagSafe. Seperti peranti Apple yang lain, anda boleh mendapatkan ukiran mesej Krismas secara percuma. Ia hanya tersedia dalam warna putih sesuai bagi pengguna peranti Apple iPhone atau Apple.

    Jadi itu sahaja untuk edisi panduan hadiah krismas daripada kami. Kami berharap anda dan rakan atau keluarga dapat membuat pilihan mengikut produk disenaraikan di atas. Komen di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: TechNaveEn

     

    Artikel Terkini

    Kerjasama PETRONAS, CelcomDigi bakal transformasi tekno-digital 5G untuk sektor tenaga

    PETRONAS dan CelcomDigi bekerjasama melalui satu Memorandum Persefahaman (MoU) bagi memacu usaha transformasi digital dan kemampanan untuk industri tenaga dengan memanfaatkan kuasa...

    TSMC bakal hasilkan cip dengan proses 1.6nm menjelang 2026

    TSMC mengumumkan proses pembuatan 1.6nm untuk cip dan ia juga termasuk rangkaian penghantaran kuasa yang meningkatkan kecekapan kuasa dan ketumpatan transistor dengan...

    Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro tawar hadiah sehingga RM10,000, acara bakal diadakan pada...

    Sempena pelancaran Infinix GT 20 Pro pada 2 Mei ini, Infinix Malaysia akan menganjurkan Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro iaitu sebuah...

    Samsung Galaxy Unpacked kedua dijadualkan pada 10 Julai 2024

    Acara Samsung Galaxy Unpacked yang akan datang dijadualkan pada 10 Julai 2024 di Paris, bertepatan dengan penganjuran City of Love Sukan Olimpik...

    Malaysia negara kedua paling ketagih gajet di Asia pada 2024, luang masa 8 jam...

    Agensi kajian pemasaran antarabangsa Electronics Hub telah menerbitkan senarai untuk negara yang paling banyak menggunakan gajet dalam masa sehari secara purata (average...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X